accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

שליט צפון קוריאה: פתוח לשיחות עם המערב - אבל בתנאי אחד

דביר כהן

דביר כהן

כט אלול ה'תשפה (22.09.25)

3

2

like

0

dislike

שליט צפון קוריאה, קים ג'ונג און, הצהיר כי אין סיבה להימנע משיחות עם ארה"ב אם וושינגטון תפסיק להתעקש שמדינתו תוותר על נשק גרעיני • קים הדגיש שלא יוותר לעולם על הארסנל הגרעיני, גם לצורך הסרת הסנקציות


שליט צפון קוריאה, קים ג'ונג און, הצהיר כי אין מניעה לקיים שיחות עם ארה"ב – בתנאי שזו תפסיק לדרוש את פירוז ארצו מנשק גרעיני. קים הדגיש שלא יוותר לעולם על הארסנל הגרעיני, גם לצורך הסרת הסנקציות. לדבריו, דרום קוריאה היא "האויב המרכזי" וכל תוכנית ביניים לפירוק נשק היא מלכודת שנועדה להחליש את המשטר.

קים הזכיר כי יש לו "זיכרונות נעימים" מדונלד טראמפ, איתו נפגש שלוש פעמים בתקופת כהונתו הראשונה, והביע פתיחות לדיאלוג עימו – אם וושינגטון תוותר על "האובססיה האבסורדית" לפירוק גרעיני מלא. במקביל, הוא פסל כל אפשרות לשיחות עם סיאול, בטענה כי תמרוני הצבא המשותפים שלה עם ארה"ב הם הכנה למלחמה גרעינית.

maximize-image
images-count1+
טראמפ בפגישה עם קים ג'ונג און, בכהונתו הראשונה | צילום: שאטרסטוק

נשיא דרום קוריאה, לי ג'ה מיונג, טען כי פיונגיאנג מייצרת 15-20 פצצות גרעיניות בשנה, והציע כי עסקה שתעצור את קצב הייצור תהיה צעד חיובי ראשון. אך קים דחה כל תוכנית הדרגתית, וטען כי היא נועדה להטעות. לדבריו, העולם כבר ראה מה קורה למדינות שמוותרות על נשק גרעיני – הן מתפרקות.

צפון קוריאה נתונה תחת סנקציות בינלאומיות משנת 2006, אך למרות הפגיעה הכלכלית היא המשיכה לפתח טילים ופצצות. קים טען כי הסנקציות דווקא חיזקו את עמידות ארצו. מנגד, הנשיא לי הדגיש שהלחץ הכלכלי לא פתר את המשבר אלא החריף אותו, וקרא לטראמפ להוביל מחדש מהלך דיפלומטי מול פיונגיאנג.

maximize-image
images-count1+
לי ג'ה-מיונג, נשיא דרום קוריאה | צילום: רויטרס

גורמים בדרום קוריאה העריכו כי הצהרות קים נועדו לנתק את וושינגטון מסיאול ולהציג את הדרום כלא רלוונטי בסוגיית הגרעין. למרות זאת, הנשיא לי טען כי הגישה המדורגת נותרה האפשרות הריאלית היחידה, וכי המשימה המרכזית כעת היא לייצר תנאים לפתיחת דיאלוג.

עקבו אחרינו גם ב-Google News