בעקבות מבצע "עם כלביא" והפגיעה בתוכנית הגרעין האיראנית, נראה שהמשטר בטהרן מנסה לשדר עסקים כרגיל, אך במקביל מאיים על אירופה בניסויי טילים חדשים. רני עמרני, מומחה לאיראן ומנהל "רדיו רן בפרסית", שירטט בריאיון לעידו טאובר תמונה של לחץ פנימי וחיצוני שמגיע לשיאים חדשים.
חזרת הסנקציות
עמרני תיאר את משמעות הסנקציות שיחולו בקרוב על איראן: "חוזרים ל-2015. זה באמת גם המצב הגרוע שהיום נמצאת בו איראן, וכלכלה גרועה. אז זה באמת עוד יותר ישפיע על העם האיראני, אפילו יקריס את הכלכלה האיראנית – והם יודעים את זה".
הסנקציות צפויות להיכנס לתוקף ב-26 בספטמבר, וההשפעה ניכרת כבר כעת בשוק: "איך שדיברו על זה, מחיר הזהב באיראן זינק. וזה מוכיח איך הצעד משפיע ישירות על העם".

האיום על אירופה
עמרני תיאר שהטיל החדש שנוסה ברפובליקה האסלאמית הוא טיל בין-יבשתי. לדבריו, כבר קודם פורסם שאיראן מתכננת לנסות אותו, והשבוע אחד הבכירים אף חשף זאת בטלוויזיה האיראנית.
עמרני ציין כי מדובר בטיל שכונה בעבר "חורם שער 2", המסוגל להגיע בקלות גם לאירופה, ואף נושא ראש נפץ מצרר "זה סוג של איום על אמריקה, ועל אירופאים, בגלל הסנקציות".
