פורסם בחדשות 14: בישיבת הממשלה שהתקיימה הבוקר (ראשון), העלו חברי כנסת שאלות חריפות בנוגע לחדירת כלי נשק מגבול מצרים ולנהלי הפתיחה באש של צה"ל.
השרה אורית סטרוק פנתה לנציגת הצבא ולשר הביטחון: "ההערכה היא שבחודשים האחרונים הוברחו אלפי כלי נשק. מה המענה שאתם נותנים?" נציגת צה"ל ומשרד הביטחון השיבה כי "יש כוחות שאמורים לטפל רק בבעיה הזו", אך לא סיפקה פירוט נוסף.
סטרוק חזרה על השאלה מול שר הביטחון, שהסביר כי "המדיניות היא הפלת הרחפנים האלה, אבל הנושא קשור יותר לבט"פ מאשר אליי".

ח"כ אלמוג כהן העלה סוגיות נוספות: "האם בתקופה האחרונה שונו נהלי הפתיחה באש בגבול מצרים?" נציגת הצבא השיבה בשלילה. כהן שאל אם חוליות מבריחים פתחו באש לעבר חיילי צה"ל בחודשים האחרונים – והתשובה הייתה חיובית. כששאל האם חיילי צה"ל פתחו באש לעבר מבריחים, השיבה נציגת הצבא בשלילה. כהן סיכם: "אז אולי כדאי לשנות את נהלי הפתיחה באש?".

בישיבה לא ניתן מענה מספק לשאלות שהועלו, והסוגיות עלולות להצית דיון ציבורי ופוליטי נרחב בנוגע לביטחון הגבול ונהלי הצבא.

ממצרים לנגב: כך מאות רחפנים מבריחים סמים ואמל"ח בכמות אדירה
תגובת דובר צה"ל: לא נתייחס לנאמר בדיונים סגורים. צה"ל ער להתפתחות תופעת ההברחות ברחפנים ופועל בשיתוף המשטרה, תוך מעקב הדוק במגוון דרכים ואמצעים ביניהם תצפיות, אמצעי איסוף ומודיעין. בנושא מתבצעת עבודת מטה בכדי לשפר את המענה המבצעי במרחב.
