העזתים מתפנים דרומה, והפעילות במרחב העיר עזה מתרחבת. צה"ל מפרסם הערב (ראשון) כי עד כה מ-550,000 אזרחים עזבו את העיר עזה ונעו דרומה לכיוון האזור ההומניטרי בדרום הרצועה.
בשבועות האחרונים, צה"ל בהובלת פיקוד הדרום החל במבצע רחב לאזהרת אוכלוסייה לשם הגנתה ממרחבי הלחימה באמצעות מגוון כלים מבצעיים ובהם הפצת הודעות קוליות, הטלת כרוזים, שליחת הודעות טקסט וקיום שיחות טלפון. הערב צה"ל פרסם תצלומי אוויר בו ניתן לראות אורות של שיירות רכבים של אזרחים שנעים דרומה מהעיר עזה.

כמו כן, צה״ל הודיע על המרחב ההומניטרי בחאן יונס ומוביל מאמץ נרחב להתאמת התשתיות הומניטריות בדרום רצועת עזה, לרבות הרחבת בתי חולים שדה, תיקון וחיבור קווי מים ומתקני התפלה לצד המשך אספקה שוטפת למרחב של מזון, אוהלים, תרופות וציוד רפואי. צה״ל קורא לאזרחים ברצועת עזה להישמע להנחיות הרשמיות למען ביטחונם ולהימנע משהייה במרחבים אשר הוגדרו כמסוכנים.
כחלק משיטת הפעולה של ארגון הטרור חמאס, צה"ל זיהה ניסיונות למניעת תנועה של אזרחים דרומה זאת בניגוד לדין הבין לאומי, תוך ניצול אכזרי של האוכלוסייה האזרחית כמגן אנושי לפעולות טרור.
במקביל כאמור, כוחות אוגדה 162, 98 ו-36 השלימו את כניסתם לעיר עזה והחלו בפעילות במעוזי הטרור של חמאס בעיר עזה, והעמיקו את הלחימה במספר מרחבים במקביל.
