בעקבות ההודעה היום של בריטניה, אוסטרליה, קנדה ומדינות נוספות על הכרה במדינה פלשתינית, ראש מועצת קרני שומרון יהונתן קוזניץ מגיב בצעד מעשי. המועצה הכריזה היום על הקמת נקודת התיישבות חדשה בשטח שמצפון לכביש 55, כהרחבה נוספת של גבולות קרני שומרון.
ההחלטה מהווה מסר חד וברור, עתיד ההתיישבות נקבע בשטח על ידי מדינת ישראל ולא במסדרונות דיפלומטיים של מדינות זרות. בקרני שומרון מציינים כי מדובר בצעד ראשון מתוך שורת החלטות נוספות הצפויות בעת הקרובה, כולן נועדו לחזק את ההתיישבות היהודית בלב השומרון ולהבטיח את עתידו של האזור לדורות.
לדברי ראש מועצת קרני שומרון, יהונתן קוזניץ: "בעוד שמדינות רחוקות עוסקות בהצהרות סרק, אנחנו כאן בקרני שומרון עסוקים בבנייה ובעשייה. ההתיישבות מתרחבת, הריבונות הופכת למציאות, והמסר ברור: לא מדברים, בונים. קרני שומרון ממשיכה להתרחב ולהיות סמל להתיישבות בארץ אבותינו, כך היה וכך ימשיך להיות!".
