אתמול (שבת) מלאה שנה בדיוק לחיסולו של רמטכ"ל חיזבאללה איבראהים עקיל. בשבוע שעבר התקיים יום השנה למבצע הביפרים ובשבת הבאה יתקיים עוד יום ציון בלבנון במלאת שנה לחיסולו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה.
ימי הזיכרון האלה מוציאים ממכונת התעמולה של חיזבאללה את המיטב, ובסוף השבוע האחרון פרסם ערוץ אל-מנאר של חיזבאללה הקלטה נדירה של שיחה בין איבראהים עקיל לבין לא אחר מאשר נסראללה.

בשיחה מציג עקיל את אסטרטגיית הלחימה שלו מול ישראל. לחימה של כוח קטן של שיכה בכוח ישראלי גדול ממנו ויברח במהירות. "המצב (בחזית) משתנה, והוא מוכתב על ידי תנועת האויב ואמצעי האויב. אנחנו יכולים לעבור לטקטיקה של "הכה וברח" שדיברנו עליה", עקיל אמר והוסיף: "אנחנו פשוט צריכים לומר שמותר ללוחם להילחם נגד גדוד. התפקיד שלנו הוא לגבש כללים לעימות".
נראה כי התוכנית של עקיל מצאה חן בעיניו של נסראללה, ובהקלה הוא נשמע מסביר כיצד יש להציג אותה למפקדי חיזבאללה בשטח. לדבריו: "לייצר תבניות נוקשות זה לא דבר הגיוני, קשה לעבוד כך. (נאמר למפקדי השטח) אם תקבלו זאת, נאמץ את התוכנית שהאדון (עקיל) הציג".

ובחזרה לטקסי הזיכרון, ביום שישי קיימו בחיזבאללה טקס רב משתתפים במעוז שלהם – שכונת הדאחייה בביירות. פלוגה של כוח רדואן של חיזבאללה הופיעה בו בלי נשקים, אולי כדי לא למשוך אש ציבורית בלבנון כאשר בעת הזו יש ניסיון של פוליטקאים במדינה לפרק את חיזבאללה מנשקו.
בינתיים בנו של נסראללה הוציא ספר חדש על זיכרונות מאביו, וגם הגיע להתראיין בערוץ אל-מנאר כדי לקדם אותו. אבל חוץ מפסטיבל הטרור של חיזבאללה שהתקיים בלנון בסוף השבוע, היו בסוף השבוע גם תקיפות משמעותיות של צה"ל בדרום לבנון.

צה"ל ממשיך לפעול בלבנון ולהכות בפעילים בשטח כדי למנוע מחיזבאללה להשתקם. כאמור, בשבת הקרובה צפוי הארגון לציין את יום השנה לחיסולו של נסראללה, בעוד ישראל ממשיכה להזכיר לארגונו גם באוויר וגם בשטח מי אומר לפחות בינתיים – את המילה האחרונה.
