accessibility-icon
share-icon
צילום: אריאל פילדס

צפו: ההספד המצמרר שנשאה אלמנתו של רס"ן אומרי-חי הי"ד

דסק C14

דסק C14

כח אלול ה'תשפה (21.09.25)

5

3

like

1

dislike

אומרי-חי הי"ד נפל בלחימה בסוף השבוע שעבר לאחר שההאמר בו נסע עלה על מטען ברפיח • הקצין הלוחם הותיר אחריו אישה ושני ילדים קטנים - כרמי בת השנתיים ורואי יצחק בן החודש • אלמנתו ספדה לו: "איך אפשר לדבר בלשון עבר על אדם שכולו חיים"?


רס"ן אומרי-חי בן משה הי"ד, מפקד פלוגה בגדוד "דקל" של חטיבת הצנחנים, הובא למנוחות בסוף השבוע שעבר. אומרי-חי נהרג כזכור יחד עם שלושה קצינים נוספים – סגן רון אריאל, סגן רון שלם וסגן איתן אבנר בן יצחק, לאחר שג'יפ ההאמר שבו נסעו עלה על מטען ברפיח.

אומרי-חי בן 26 במותו, היה נשוי להדס ואב לשני ילדיהם הקטנים – כרמי בת השנתיים ורואי יצחק בן החודש. מיד לאחר הברית של בנו הטרי, שהתקיימה בחודש שעבר, חזר ללחימה בעזה – ממנה כבר לא ישוב.

maximize-image
images-count1+
צילום: דובר צה"ל

אלמנתו שיתפה בהספד שנשאה בלוויה את תחושותיה בעקבות ההבנה שאומרי-חי כבר לא יחזור מהקרב: "אהובי, איך אפשר לדבר בלשון עבר על אדם שכולו חיים? אין ספור פעמים בשנתיים האחרונות דמיינתי את עצמי כותבת לך הספד".

הדס סיפרה על האדם שהיה: "לא היית מושלם, אבל כל החיים שלך עבדת להשתלם. לא היה לך רגע מבוזבז. הייתה תחושה כאילו בשעון שלך יש יותר מ24 שעות ביממה". עוד סיפרה על מחויבותו לצבא: "גם מהסביבה שלך ידעת לדרוש. ממפקדים, מפקודים, אבל בצורה נעימה ומתוך רצון נקי להיות מקצועי, מצוין, ישר ואמיתי".

maximize-image
images-count1+
הלוויה של אומרי-חי הי"ד | צילום: אריאל פילדס

הדס שיתפה על התוכניות שלהם לעתיד, אלו שכבר לא יזכו להגשים ביחד: "בשבת האחרונה שהיינו בבית, הלכנו לטייל ודיברנו על איך יראה הבית שלנו. חלון גדול לנוף, מלא ילדים מנוזלים", היא הוסיפה על הבעל שהיה: "תמיד דאגת להזכיר לי כמה אתה אוהב אותי כמה שאני אישה טובה ואמא טובה גם כשהרגשתי שאני הכי לא".

למרות הכאב הגדול, הדס ביטאה את התקווה והנחישות להמשיך: "אנחנו נכאב ונתאבל עד אין קץ. אבל אנחנו גם נמשיך בראש מורם של עם הנצח עד הניצחון".

עקבו אחרינו גם ב-Google News