רס"ן אומרי-חי בן משה הי"ד, מפקד פלוגה בגדוד "דקל" של חטיבת הצנחנים, הובא למנוחות בסוף השבוע שעבר. אומרי-חי נהרג כזכור יחד עם שלושה קצינים נוספים – סגן רון אריאל, סגן רון שלם וסגן איתן אבנר בן יצחק, לאחר שג'יפ ההאמר שבו נסעו עלה על מטען ברפיח.
אומרי-חי בן 26 במותו, היה נשוי להדס ואב לשני ילדיהם הקטנים – כרמי בת השנתיים ורואי יצחק בן החודש. מיד לאחר הברית של בנו הטרי, שהתקיימה בחודש שעבר, חזר ללחימה בעזה – ממנה כבר לא ישוב.

אלמנתו שיתפה בהספד שנשאה בלוויה את תחושותיה בעקבות ההבנה שאומרי-חי כבר לא יחזור מהקרב: "אהובי, איך אפשר לדבר בלשון עבר על אדם שכולו חיים? אין ספור פעמים בשנתיים האחרונות דמיינתי את עצמי כותבת לך הספד".
הדס סיפרה על האדם שהיה: "לא היית מושלם, אבל כל החיים שלך עבדת להשתלם. לא היה לך רגע מבוזבז. הייתה תחושה כאילו בשעון שלך יש יותר מ24 שעות ביממה". עוד סיפרה על מחויבותו לצבא: "גם מהסביבה שלך ידעת לדרוש. ממפקדים, מפקודים, אבל בצורה נעימה ומתוך רצון נקי להיות מקצועי, מצוין, ישר ואמיתי".

הדס שיתפה על התוכניות שלהם לעתיד, אלו שכבר לא יזכו להגשים ביחד: "בשבת האחרונה שהיינו בבית, הלכנו לטייל ודיברנו על איך יראה הבית שלנו. חלון גדול לנוף, מלא ילדים מנוזלים", היא הוסיפה על הבעל שהיה: "תמיד דאגת להזכיר לי כמה אתה אוהב אותי כמה שאני אישה טובה ואמא טובה גם כשהרגשתי שאני הכי לא".
למרות הכאב הגדול, הדס ביטאה את התקווה והנחישות להמשיך: "אנחנו נכאב ונתאבל עד אין קץ. אבל אנחנו גם נמשיך בראש מורם של עם הנצח עד הניצחון".
