מטוסי קרב בריטיים ביצעו אמש (שבת) את גיחת ההגנה האווירית הראשונה שלהם מעל פולין במסגרת משימת "הזקיף המזרחי" של נאט"ו, במטרה לחזק את הגנת הברית המערבית בעקבות חדירות של כטב"מים רוסיים החודש.
שני מטוסי טייפון של חיל האוויר הבריטי המריאו מבסיס במזרח אנגליה בליל שישי, סיירו בשמי פולין והגנו מפני איומים אוויריים מרוסיה, כולל רחפנים. שר ההגנה הבריטי, ג'ון הילי, אמר כי המשימה שולחת אות ברור: "המרחב האווירי של נאט"ו יהיה מוגן".

כטב"מים רוסיים חדרו לשמי פולין – מטוסי קרב הוזנקו
המבצע מגיע על רקע מתחים גוברים באירופה: אסטוניה דיווחה ביום שישי על חדירה למרחב האווירי שלה על ידי מטוסים רוסים במשך 12 דקות, מה שהוגדר כ"פלישה חסרת תקדים". רוסיה הכחישה את ההפרה וטענה כי מטוסיה טסו מעל מים בינלאומיים.
ממשלת בריטניה הודיעה על הגדלת הוצאות הביטחון ל-2.6% מהתמ"ג עד אפריל 2027, כאיתות לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על נכונותה לחזק את ביטחון אירופה. טראמפ מתח ביקורת על מדינות אירופה בשל חוסר השקעה מספקת בביטחון, תוך הסתמכות על ארצות הברית.
