עימותים קשים פרצו אמש (שבת) בעיר האג שבהולנד, במהלך הפגנה נגד מדיניות ההגירה. המשטרה פיזרה את ההמון באמצעות גז מדמיע ומכת"זיות ועצרה 30 בני אדם. שני שוטרים נפצעו ורכב משטרה הוצת במהלך המהומות.
רבים מתוך אלפי המפגינים הניפו דגלי הולנד ודגלים המזוהים עם הימין הקיצוני, וקראו להקשחת מדיניות ההגירה ולהגבלות על מבקשי מקלט, זאת כחודש בלבד לפני הבחירות הכלליות במדינה. חלק מהמפגינים יידו אבנים ובקבוקים לעבר השוטרים, אחרים חסמו לתקופה קצרה כביש סמוך לאזור ההפגנה.

במקביל דווח כי נגרם נזק כבד למטה מפלגת המרכז-שמאל D66, שנחשב בעיני הימין הקיצוני למפלגה המזוהה עם "האליטה הפרוגרסיבית". מנהיג המפלגה רוב יטן, כתב ברשת X כי "הנזק בפנים משמעותי" והדגיש: "מי שחושב שיוכל להפחיד אותנו, טועה. לעולם לא ניתן לפורעי הקיצון לקחת מאיתנו את המדינה היפה שלנו".
חבר הפרלמנט חרט וילדרס, שזכה בבחירות האחרונות ומוביל גם בסקרים לקראת ההצבעה ב-29 באוקטובר, הוזמן לנאום בעצרת אך לא הגיע. במקום זאת גינה את האלימות ברשת X, וכינה את המפגינים האלימים "אידיוטים". לדבריו: "השימוש בכוח נגד המשטרה הוא בלתי מתקבל על הדעת".

במשטרה ציינו כי "צפויות מעצרים נוספים בימים הקרובים, לאחר בחינת תיעודים ממצלמות אבטחה באזור". סוגיית ההגירה באירופה חזרה לאחרונה למרכז הדיון הציבורי והפוליטי, בעיקר בעקבות רצח צ'רלי קירק שהסעיר את דעת הקהל, וכן על רקע סדרת הפגנות פרו-פלשתיניות בערים שונות ברחבי היבשת. אירועים אלו מגבירים את המתח סביב נושא ההגירה ומעצימים את הוויכוח הפוליטי על עתיד אירופה.
