האסיפה הכללית של האו"ם הצביעה ביום שישי, ברוב קולות בעד לאפשר לאבו מאזן לנאום בפני הכינוס השנתי של מנהיגי העולם באמצעות וידאו, לאחר שארצות הברית הודיעה כי לא תעניק לו ויזה לנסיעה לניו יורק. ההחלטה קיבלה 145 קולות בעד, חמישה קולות נגד ושש מדינות נמנעו.
החלטת האו"ם מאפשרת לאבו מאזן ולכל פקיד פלשתיני בכיר אחר להשתתף בפגישות או כנסים של האו"ם באמצעות וידאו במהלך השנה הקרובה אם נמנע מהם לנסוע לארצות הברית.

ארה"ב: לא נעניק ויזות לבכירים פלשתינים שיגיעו לעצרת האו"ם
בחודש שעבר הודיעה ארצות הברית כי לא תעניק אשרות לאבו מאזן ולכ-80 פלשתינים נוספים מאש"ף. הדיפלומט האמריקאי ג'ונתן שרייר אמר לפני ההצבעה: "ממשל טראמפ היה ברור: עלינו להטיל אחריות על אש"ף והרשות הפלסטינית על אי עמידתם בהתחייבויותיהם במסגרת הסכמי אוסלו ועל פגיעה בסיכויי השלום".
לפי "הסכם מטה האו"ם" משנת 1947, ארה"ב נדרשת בדרך כלל לאפשר גישה לדיפלומטים זרים לאו"ם בניו יורק. עם זאת, וושינגטון רשאית לסרב להעניק אשרות מסיבות ביטחוניות, קיצוניות או מדיניות חוץ.

אבו מאזן יורשה להופיע באמצעות וידאו בפסגה שתכונס ביום שני על ידי צרפת וערב הסעודית, שמטרתה לגייס תמיכה בהכרה במדינה פלשתינית. מספר מדינות צפויות להכיר רשמית במדינה פלסטינית במהלך הפגישה.
