accessibility-icon
share-icon
צילום: לפי חוק 27א'

שתי רקטות שוגרו לאשדוד - אחת יורטה, השנייה נפלה בשטח פתוח

סיון יחזקאל

סיון יחזקאל

כח אלול ה'תשפה (21.09.25)

36

27

like

3

dislike

אזעקות הופעלו היום בלכיש ואשדוד בעקבות שיגור רקטות מרצועת עזה • אחת יורטה והשנייה נפלה בשטח פתוח ללא נפגעים • מדובר בשיגור ראשון מאז אפריל, על רקע חיסולי מחבלים בכירים דרך העצמת תקיפות כוחותינו ברצועה, תוך פינוי אלפי תושבים מהעיר עזה


אזעקות הופעלו הבוקר (ראשון) באזור לכיש ואשדוד, בעקבות שיגור מרצועת עזה. אחת הרקטות יורטה על ידי חיל האוויר, השניה נפלה בשטח פתוח. במד"א מסרו כי לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים במוקד בעקבות השיגורים.

מדובר בשיגור הראשון לכיוון אשדוד מאז חודש אפריל האחרון, אז שיגר ארגון הטרור חמאס 10 רקטות לכיוון שטח מדינת ישראל. באותו מטח, אותרו מספר רסיסים באזור אשקלון והשפלה, ורקטה אחת פגעה בחניון רכבים.

maximize-image
images-count2+
כוחותינו בעזה | צילום: דובר צה"ל

השיגור מגיע על רקע הרחבת הלחימה ברצועה: אתמול כוחותינו חיסלו את מאגד אבו סלמיה, מחבל בחמאס שהתכוון להוציא לפועל פיגוע נגד כוחות צה"ל בטווח הזמן המיידי. במסגרת תפקידו שימש כצלף בארגון הטרור.

בנוסף, במהלך סוף השבוע, כוחותינו חיסלו את סגן ראש המודיעין הצבאי בגדוד אל בוריג' של ארגון הטרור חמאס, זאת במסגרת הלחימה העצימה במבצע "מרכבות גדעון ב'". בנוסף, עשרות מחבלים סוכלו בסגירות מעגל מהאוויר ומהשטח.

שיגורי הרקטות לכיוון מגיעים בין היתר על רקע התסכול של ארגון הטרור. כזכור, בסוף השבוע האחרון דווח כי קרוב ל-480,000 תושבים התפנו מהעיר עזה. בשידור בערוץ אלג'זירה, ניתן לראות פקקים בציר אל ראשיד, זאת לאחר מספר ימים של לחימה עצימה במרחב, ועל אף ניסיון חמאס למנוע את יציאת התושבים במטרה להשתמש בהם כמגן אנושי.

maximize-image
images-count2+
עזתים מתפנים מהעיר, ארכיון | צילום: עלי חסן, פלאש 90

במסגרת הרחבת התמרון במרחב העיר עזה, כוחותינו משמידים תשתיות של ארגוני הטרור ברצועה ומחסלים מחבלים רבים. הלחימה מתבצעת בהכוונת אמ"ן ושב"כ. במקביל, הכוחות באוגדת עזה (143) פועלים במרחבים נוספים ביניהם חאן יונס ורפיח שבדרום רצועת עזה.

מוקדם יותר השבוע, חשף מתאם הפעולות בשטחים כיצד בכירי העיר עזה וארגון הטרור חמאס מנסים להוציא את בני משפחותיהם למדינה שלישית דרך המנגנון הישראלי לפינוי תושבים עזתים. בעקבות החשיפה אודות הצביעות של בכירי ארגון הטרור הרצחני, במתפ"ש פרסמו בעמוד הפייסבוק של היחידה בשפה הערבית "אלמונסק", את התגובות של תושבי הרצועה, שכולן מביעות מורת רוח כמו גם רצון לעזוב את הרצועה.

maximize-image
images-count2+
שר הביטחון ישראל כ"ץ | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בוועידת הלאום של ערוץ 14, שר הביטחון ישראל כ"ץ התייחס לשינוי שנעשה בתפיסת המלחמה מאז כניסתו לתפקיד: "אין יותר פשיטות קצרות. צה"ל פועל בעוצמת אש אדירה, מפנה את התושבים, מוודא שאין חטופים, נכנס לשטח ונשאר בו. ההוראה היא להשמיד כל תשתית מעל ומתחת לקרקע".

 

עקבו אחרינו גם ב-Google News