העצרת הכללית של האומות המאוחדות הצביעה היום (שישי) ואישרה ליו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן לנאום בפני הכינוס השנתי של מנהיגי העולם בשבוע הבא באמצעות שיחת וידאו, זאת לאחר שארצות הברית הודיעה כי לא תעניק לו ויזה לנסיעה לניו יורק. ההחלטה קיבלה 145 קולות בעד וחמישה קולות נגד, בעוד שש מדינות נמנעו.
שגריר ישראל בארה"ב דני דנון הגיב: "כאן באו"ם נערכים לתיאטרון הפלשתיני במהלך העצרת הכללית. היום אישרו פה עוד הצעה שמאפשרת לאבו מאזן לנאום מרחוק ולשגריר הפלשתיני לנאום לפניו. אנחנו בטוחים שיהיה פה פסטיבל פלשתיני בשבוע הבא. אנחנו נמשיך בפעילות שלנו בשטח, להכות בחמאס ולהשיב את כל החטופים הביתה".

כזכור, לפני מספר שבועות, מזכיר המדינה האמריקני מרקו רוביו הודיע כי יסרב להעניק למנהיגים פלשתינים אשרות להשתתף בעצרת הכללית של האו"ם בחודש הבא, תוך ציטוט חוק אמריקאי ארוך שנים האוסר הכרה במדינה פלשתינית והטלת סנקציות על הרשות הפלשתינית בגין תשלומי "תשלום עבור רצח" לטרוריסטים.
"בהתאם לחוקים ולאינטרסים הביטחוניים הלאומיים של ארצות הברית, מזכיר המדינה מרקו רוביו דוחה ומבטל אשרות מחברי ארגון השחרור הפלשתיני (אש"ף) והרשות הפלסטינית (אש"ף) לקראת העצרת הכללית הקרובה של האו"ם", אמר דובר מחלקת המדינה, טומי פיגוט, בהצהרה.
המהלך מונע ממנהיגים פלשתינים להגיע לכינוס השנתי של האו"ם בניו יורק בעוד מספר ימים, אירוע בו השתמשו לעתים קרובות כדי לקדם הכרה חד-צדדית במדינה.
