מועצת הביטחון של האו"ם קבעה דיון חירום בנושא "התוקפנות הישראלית" בראש השנה, זאת לבקשת פקיסטן, סומליה ואלג'יריה. בתגובה לכך שר החוץ גדעון סער שיגר מכתב לשר החוץ של קוריאה הדרומית, המשמשת כנשיאה החודשים של מועצת הביטחון של האו"ם, בבקשה לדחות את הדיון.
שר החוץ כתב במכתבו: "אני כותב כדי להביע את דאגתי העמוקה בנוגע להחלטה לכנס ב-23 בספטמבר ישיבה דחופה של מועצת הביטחון בנוגע לטענות על 'תוקפנות ישראלית' לכאורה, במהלך חג ראש השנה היהודי, באופן המונע מישראל להשתתף.

"ראש השנה הוא אחד הימים הקדושים ביותר בלוח השנה היהודי, זמן של חשבון נפש ותפילה. קביעת הדיון ליום זה מונעת בפועל מנציגים רשמיים של ישראל, מדיפלומטים ומנציגים יהודים להשתתף בדיונים. זה מערער את העקרון של דיפלומטיה הוגנת ומונע מישראל את האפשרות להגן על עצמה מהשמצות שקריות, אשר ללא ספק יוטחו במדינת היהודים ביום קדוש זה".
לסיכום, כתב השר: "מתוך כבוד ליום הקדוש, ומתוך כבוד למסורת היהודית, אני מפציר בך לנקוט עמדה מוסרית ולדחות את הדיון למועד שיאפשר השתתפות מלאה של ישראל".
אמש, מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה להצבעה על החלטה שיזמה אלג'יריה בנוגע לעזה להפסקת הלחימה בעזה, במסגרתה 14 מדינות דרשו מישראל הפסקת אש מיידית וללא תנאים, ללא גינוי לחמאס, ללא התניה בשחרור החטופים והסרת המגבלות על הכנסת הסיוע ההומניטרי. ארה"ב עמדה לצד ישראל והטילה וטו על ההחלטה.
