בסריקות לאחר הפיגוע בגשר אלנבי, כוחותינו איתרו תיק ובו אמצעי לחימה. מהממצאים הראשוניים עולה חשד כי התיק יועד להברחה לשטחי ישראל. הזירה נסגרה, והאמצעים הועברו לבדיקה מקצועית ולהמשך מיצוי ראיות בימ"ר מחוז ש"י.
אתמול, בעקבות הפיגוע בגשר אלנבי, נערכו סריקות נרחבות במרחב בהובלת כוחות צה"ל מחטיבת 417 יחד עם שוטרי מחוז ש"י ולוחמי מג"ב. במסגרת הסריקות, כוחות יחידת גבול ירדן (יג"י) בימ"ר ש"י, כוחות צה"ל, מתיל"ן מג"ב איו"ש, גששים וכלבנים – איתרו דרומית למעבר אלנבי תיק ובתוכו אמצעי לחימה.

מוקדם יותר היום, הרמטכ"ל, רב-אלוף אייל זמיר, קיים תחקיר ראשוני בזירת הפיגוע הקשה שאירע אמש במעבר אלנבי, בו נרצחו שני חיילי צה"ל. לתחקיר הצטרפו מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, ראש אגף התכנון, אלוף אייל הראל, מפקד פיקוד המרכז, אלוף אבי בלוט, נציגי רשות שדות התעופה ומפקדים נוספים.

במהלך הביקור הנחה הרמטכ"ל על הפסקת מעבר השיירות מירדן לעזה עד להשלמת התחקיר והפקת הלקחים. בהמשך קיים הערכת מצב וסיור במוצב "ינשוף" יחד עם מפקד אוגדה 96, תת-אלוף אורן שמחה, מפקד חטיבת הבקעה והעמקים וקצינים נוספים.

כזכור, אתמול, שני חיילים נהרגו בפיגוע ירי ודקירה סמוך למעבר אלנבי שבגבול ירדן. לפי גורמי ביטחון, מחבל ירדני שהגיע במסגרת שיירת סיוע הומניטרי לעזה יצא ממשאית צבא ירדני, פתח בירי לעבר הנוכחים במקום ובהמשך שלף סכין והחל לדקור. מאבטחי רשות שדות התעופה שהיו בסמוך הצליחו לירות בו ולנטרל אותו.
