עוד הקונספציה ברצועת עזה ובזירות הרחוקות התרסקה, חלקה בפנים ובצורה כואבת – ביהודה ושומרון היא חיה ובועטת. במערכת הביטחון יש מי שמזהיר ומתריע – החודש הקרוב יהיה מכריע. ואלוף פיקוד המרכז? "מתבשם בהצלחות חלקיות בג'נין וטולכרם, וחס על חברון ורמאללה".
בחודש האחרון יצאו עשרות פיגועים בגזרת פיקוד המרכז, שהביאו ל-8 נרצחים ועשרות נפגעים בדרגות פציעה שונות. יחד עם זאת בממשלת ישראל ובהתיישבות יש מי שקונה את מצג השווא של אבי בלוט, שמציג להם נתונים על ירידה בטרור ובהתרעות, למרות שגם הוא כמותם יודע את האמת – הכל עניין של החלטה בצד האויב הערבי, שנערך בדיוק כפי שנערכו ברצועת עזה ל-7.10, ורק מחכה לרגע הנכון מבחינתו, שייתכן ומתקרב בצעדי ענק.

בישראל נערכים לכך שבשבוע הבא המחבל אבו מאזן יכריז על מדינה דמיונית, מה שיביא להצתת גל טרור חדש. שר הביטחון כ"ץ הטיל הנחיה ברורה, והרמטכ"ל ביצע אותה מיד – גובשה תכנית הכרעה באיו"ש מוכנה לביצוע.
יחד עם זאת. בצה"ל ובמערכת הביטחון כולה יש מי שמזהיר ממפקד הגזרה, וטוען בשיחה עם חדשות 14: "האלוף מוכר לדרג המדיני מצגות שווא. זה נכון שיש ירידה בהתרעות ונכון שפירוק המחנות בשומרון סה"כ היו מוצלחים, אבל מתחת לפני השטח רמאללה חברון ואזורים נוספים מבעבעים – אין ואקום באיו"ש".

כל מה שמונע כרגע מפיגוע רב נפגעים חלילה באיו"ש לצאת לפועל, הוא החלטה של המחבלים במרחב לבצע אותו. אם היום מאות מחבלים יחליטו לצאת ברגע אחד מהכפרים ולפשוט על ישובים יהודים, אין מה שימנע את זה מהם ברגעים הראשונים, והיקף הנפגעים עלול להיות גבוה. רידוד כיתות הכוננות והיעדר סד״כ איכותי במרחב עלול להתפוצץ לנו בפנים, מזהירים גורמי ביטחון.
