הרמטכ"ל, רב-אלוף אייל זמיר, קיים היום (שישי) תחקיר ראשוני בזירת הפיגוע הקשה שאירע אמש במעבר אלנבי, בו נרצחו שני חיילי צה"ל. לתחקיר הצטרפו מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, ראש אגף התכנון, אלוף אייל הראל, מפקד פיקוד המרכז, אלוף אבי בלוט, נציגי רשות שדות התעופה ומפקדים נוספים.

שני נרצחים בפיגוע קשה במעבר אלנבי, המחבל נוטרל בזירה
במהלך הביקור הנחה הרמטכ"ל על הפסקת מעבר השיירות מירדן לעזה עד להשלמת התחקיר והפקת הלקחים. בהמשך קיים הערכת מצב וסיור במוצב "ינשוף" יחד עם מפקד אוגדה 96, תת-אלוף אורן שמחה, מפקד חטיבת הבקעה והעמקים וקצינים נוספים.
מדברי הרמטכ"ל: "אתמול נרצחו כאן שניים מחיילינו. זה אירוע חמור וקשה, נתחקר אותו לעומקו ונפיק ממנו את הלקחים. בחודשים האחרונים הקמנו אוגדה ייעודית בגבול המזרחי, אנו מחזקים ונמשיך לחזק את כלל מרכיבי ההגנה בגבול זה. גם לאחר האירוע הקשה, יש לזכור כי שיתוף הפעולה האסטרטגי עם ירדן תורם רבות לצה״ל ויש לשמר אותו".


הרמטכ״ל הוסיף כי צה"ל פועל במקביל במספר זירות הגנה והתקפה: "אנחנו לפני תקופת החגים, תקופה בה נדרש להמשיך להיות דרוכים וחזקים בכלל הזירות. נהיה בכל מקום שנידרש כדי למנוע פגיעה באזרחי מדינת ישראל. חיילי צה"ל עומדים על משמרתם כדי לאפשר לעם ישראל לחגוג את חגי תשרי בשלווה – זה התפקיד שלנו".
