נציב שב"ס קובי יעקובי שלח היום (שישי) מכתב חריף לראש הממשלה בנימין נתניהו על רקע ניסיון לאשר ביקורי הצלב האדום אצל מחבלים מארגון הטרור הפת"ח, זאת לאחר שכתבנו הפוליטי מוטי קסטל דיווח כי ההצעה הוסרה מסדר היום של הקבינט אמש, בעקבות הבנת המל"ל כי לא יהיה לה רוב.
במכתבו כתב יעקובי כי "המתווה המוצע נישען על חוות דעת של שירות הביטחון הכללי, תוך כדי התעלמות מוחלטת מאגף המודיעין בשב"ס, אשר לו הידע הישיר, במגוון כלים על אסירים ביטחוניים ברמת האסיר הבודד, מזכיר את היהירות שאפיינה את ה-6 באוקטובר".

יעקובי הביע התרעמות מהתעלמות מחוות הדעת של השב"ס: "לא ניתן בשום פנים ואופן להחליט ולהכריע בנוגע לבתי הסוהר הביטחוניים או באשר לאסירים הביטחוניים מבלי לשמוע את קולו של שירות בתי הסור, שלו המומחיות הכליאתית והמודיעינית. זאת אין בידי לקבל".
נציב השב"ס סיכם: "אבקשך להביא את עמדת שירות בתי הסורה לידיעת הקבינט, לפיה אנו מתנקדים בכל תוקף למתווה הומצע, אשר יש בו משום סכנה ממשית ומיידית ללוחמי הכליאה, הוא נטול כל היגיון ואחיזה במציאות הכליאתית הנוכחית, וכן הוא מתעלם באופן מופגן ומסוכן מהגורם המודיעיני המרכזי, ולמעשה היחיד שלו הידע והמומחיות".

אמש, כתבנו הפוליטי מוטי קסטל דיווח כי הצעת המל"ל לאפשר ביקורי מחבלים הוסרה הלילה מסדר היום של הקבינט, זאת לאחר שבמל"ל הבינו כי לא יהיה לה רוב אם תתקיים הצבעה.
ראש הממשלה אמר בדיון: "נדון בזה בפורום אחר". גורמים המעורים בפרטים מעריכים כי מדובר ב"קבינט ההומניטרי", עליו דיווחנו במהדורה בו חברים נתניהו, סמוטריץ', דרמר ודרעי, המתכנס מעת לעת לדון בנושא הסיוע ההומניטרי המועבר לעזה.
