accessibility-icon
share-icon
צפו | צילום: רשתות ערביות

על אפו וחמתו של חמאס: מאות אלפים עוזבים את העיר עזה | תיעוד

אפרת ברינר

אפרת ברינר

כו אלול ה'תשפה (19.09.25)

45

52

like

8

dislike

קרוב ל-480,000 תושבים התפנו מהעיר עזה, זאת על אף ניסיון חמאס למנוע זאת ולהשתמש בעזתים כמגן אנושי • דובר צה"ל בערבית קרא לתושבים "נצלו את ההזדמנות והצטרפו למאות אלפי התושבים שעברו דרומה לאזור ההומניטרי" • שר הביטחון חשף כי בין המתפנים גם מחבלים שברחו מפעילות כוחותינו


במערכת הביטחון העריכו הבוקר (שישי) כי קרוב ל-480,000 תושבים התפנו מהעיר עזה. בשידור בערוץ אלג'זירה, ניתן לראות פקקים בציר אל ראשיד, זאת לאחר מספר ימים של לחימה עצימה במרחב, ועל אף ניסיון חמאס למנוע את יציאת התושבים במטרה להשתמש בהם כמגן אנושי.

היום, דובר צה"ל בערבית פרסם אזהרת פינוי לתושבי העיר עזה: "נכון לרגע זה, כביש סלאח א-דין סגור לתנועה דרומה. צה"ל ימשיך לפעול בעוצמה חסרת תקדים נגד חמאס ושאר ארגוני הטרור. נכון לרגע זה, התנועה דרומה מותרת רק דרך רחוב ראשיד. למען ביטחונכם, נצלו את ההזדמנות והצטרפו למאות אלפי התושבים שעברו דרומה לאזור ההומניטרי. אל תאפשרו לחמאס לנצל אתכם כמגנים אנושיים".

maximize-image
images-count1+
עזתים מתפנים | צילום: עלי חאסן, פלאש 90

בוועידת הלאום של ערוץ 14, שר הביטחון ישראל כ"ץ התייחס לשינוי שנעשה בתפיסת המלחמה מאז כניסתו לתפקיד: "אין יותר פשיטות קצרות. צה"ל פועל בעוצמת אש אדירה, מפנה את התושבים, מוודא שאין חטופים, נכנס לשטח ונשאר בו. ההוראה היא להשמיד כל תשתית מעל ומתחת לקרקע".

לדברי השר, 80% משטח הרצועה כבר נמצא בשליטת צה"ל, וברחבי רפיח, בית חנון, חאן יונס ושג'עיה "ריסקנו את רוב מוקדי החמאס". כ"ץ הוסיף כי רבי הקומות בעזה מופצצים בזה אחר זה: "זה אחד הדברים שהכי כואבים לחמאס – לראות את רבי הקומות שלהם קורסים". השר ציין כי יחד עם האזרחים, גם מחבלים נטשו את ביתם.

maximize-image
images-count1+
עזתים מתפנים | צילום: עלי חאסן, פלאש 90

במסגרת הרחבת התמרון במרחב העיר עזה, כוחותינו משמידים תשתיות של ארגוני הטרור ברצועה ומחסלים מחבלים רבים. הלחימה מתבצעת בהכוונת אמ"ן ושב"כ. במקביל, הכוחות באוגדת עזה (143) פועלים במרחבים נוספים ביניהם חאן יונס ורפיח שבדרום רצועת עזה.

מוקדם יותר השבוע, חשף מתאם הפעולות בשטחים כיצד בכירי העיר עזה וארגון הטרור חמאס מנסים להוציא את בני משפחותיהם למדינה שלישית דרך המנגנון הישראלי לפינוי תושבים עזתים. בעקבות החשיפה אודות הצביעות של בכירי ארגון הטרור הרצחני, במתפ"ש פרסמו בעמוד הפייסבוק של היחידה בשפה הערבית "אלמונסק", את התגובות של תושבי הרצועה, שכולן מביעות מורת רוח כמו גם רצון לעזוב את הרצועה.

"תשאירו אנשי חמאס ברצועה, אנחנו רוצים לצאת – לא רוצים את עזה, נמאס לנו", כתב אחד התושבים. אחר הגיב: "אפשר שאני אגיש בקשה ואוותר על כל עזה? איך זה עובד?" ואחד נוסף כתב: "תוציאו אותנו מעזה ותעשו מה שבא לכם אחר כך".

עקבו אחרינו גם ב-Google News