accessibility-icon
share-icon
צילום: חדשות 14
צילום: חדשות 14

בן גביר: "פיגוע הומניטרי - אין היגיון לתת אוכל לאויב" | צפו

דסק C14

דסק C14

כה אלול ה'תשפה (18.09.25)

6

2

like

0

dislike

בוועידת הלאום של ערוץ 14 התייחס השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לפיגוע הרצחני במעבר אלנבי • השר תקף את היועמ"שית בהרב מיארה: "עושה פרוטקשן" והדגיש כי אין היגיון בהכנסת סיוע לעזה • בן גביר קרא להחלת ריבונות, לעידוד הגירה ולחקיקת חוק עונש מוות למחבלים


בועידת הלאום של ערוץ 14, התראיין היום (חמישי) השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. עם תחילת הריאיון התייחס השר לפיגוע הרצחני שקרה היום במעבר אלנבי, שביצע נהג של משאית סיוע הומניטרי מירדן: "אני מחנה את זה פיגוע הומניטרי", אין שום היגיון להכניס את הסיוע הזה, החטופים שלנו לא מקבלים אוכל".

לאחר שכתבנו המדיני הלל ביטון רוזן שאל: "למה שתושבי עזה יתפנו אם לא מטילים מצור בעיר"? ענה השר: "אני בהחלט מצפה שזה מה שיקרה, ההיגיון הפשוט זה כשאתה נלחם, צריך לקחת מהאויב ולא לתת לו, אין מדינה בעולם שנותנת אוכל לאויב, זה לא נורמאלי".

maximize-image
images-count2+
השר בן גביר בועידת הלאום | צילום: חדשות 14

השר התייחס לסוגיית החלת הריבונות ואמר: "נושא הריבונות עולה כל הזמן על השולחן ורה"מ יודע את זה. היות ואנחנו בתוך התהליך, אני נותן זמן לנתניהו. מעבר לריבונות, החלק השני הוא עידוד הגירה, ואני מקווה שזה יהיה כמה שיותר מהר".

בן גביר פתח בביקורת חריפה כלפי היועמ"שית: "יש גברת אחת שקוראים לה גלי בהרב מיארה, שלוקחת פרוטקשן, היא שלחה לי מסרים שאם אני לא אמנה את רינת סבן שראיתי הרבה מאוד בעיות במינוי שלה, היא אמרה "אנחנו נתמוך בעתירה שאומרת שצריך לפטר אותה". הפרוטקשן לא יעבוד עלי ואני אמשיך להחליט על מינויים במשטרת ישראל".

maximize-image
images-count2+
השר בן גביר בועידת הלאום | צילום: חדשות 14

בהמשך לשאלת כתבינו האם בבחירות הבאות בן גביר וסמוטריץ' יתאחדו במידה ותהיה סכנה לימין, ענה השר כי אינו מתעסק בזה, אך שניהם רואים דברים עין בעין וישנם גם חילוקי דעות קיצוניות.

השר שיבח את כוחות המשטרה: "אני גאה שהשוטרים התחילו לירות בשבח"ים שמסכנים את חיינו, אני גאה שהמשטרה חותרת יותר למגע וגם בנגב ימ"ס נמצאים בכל מיני מקומות כדי לחתור למגע והכל לפי החוק".

ניידת משטרה, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק
maximize-image
images-count2+
צילום: שאטרסטוק

השר התייחס לרפורמת הנשק: "כשהתחלנו לעשות את הרפורמה אמרו שזה מסכן חיים, אך בסוף זה הציל חיים. כשהגעתי למשרד היו 8,000 רישיונות נשק בשנה וחצי, היום אחרי כל העבודה יש כ-230 אלף רישיונות בשנה וחצי והדבר הזה עובד ומציל חיים".

בן גביר קרא לראש הממשלה לעשות חוק עונש מוות למחבלים: "לא להקל בתנאים, על אף שיש הרבה התרעות, יש גם הרתעה, הם מפחדים מהכלא הישראלי, הם מפחדים שירו בהם, שילמדו שאיתנו לא מתעסקים".

עקבו אחרינו גם ב-Google News