מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה היום (חמישי) להצבעה על החלטה שיזמה אלג'יריה בנוגע לעזה להפסקת הלחימה בעזה, במסגרתה 14 מדינות דרשו מישראל הפסקת אש מיידית וללא תנאים, ללא גינוי לחמאס, ללא התניה בשחרור החטופים והסרת המגבלות על הכנסת הסיוע ההומניטרי. ארה"ב עמדה לצד ישראל והטילה וטו על ההחלטה.
הנציגה האמריקנית בדיון, מורגן אורטגוס אמרה: "ההתנגדות האמריקאית להצעה הזו לא תפתיע איש. היא לא מגנה את חמאס או מכירה בזכותה של ישראל להגן על עצמה, והיא מעניקה לגיטימציה שגויה לנרטיבים הכוזבים שמשרתים את חמאס, אשר לצערנו מצאו תהודה במועצה הזו… לעזה יש צרכים הומניטריים בגלל חמאס, מאחר שהקהילה הבינלאומית העלימה עין מהשימוש האמיתי שנעשה במיליארדי הדולרים של הסיוע שהיא סיפקה".

שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, תקף את ההחלטה שאלג'יריה ביקשה להעביר ואמר: "עבור חלק מהחברים במועצה זו הופעה, עבור ישראל זו מציאות יומיומית. ההצעה הוצגה בלי גינוי לחמאס, בלי גינוי לטבח של 7 באוקטובר, ובלי דרישה לפירוק חמאס מנשקו. זה לא דיפלומטיה, זו כניעה".
עוד הוסיף דנון: "מי שבאמת דואג לעתידם של אזרחי עזה צריך לפעול להוצאת חמאס מעזה. כל עוד החטופים מוחזקים בידי ארגון הטרור האכזרי הזה, אין ולא תהיה הפסקת אש. ישראל תמשיך להפעיל לחץ צבאי ולפעול בכל האמצעים עד להחזרת כל החטופים".
