פורסם בחדשות 14: צה"ל ממשיך להכות ברצועת עזה, כאשר במוקד עדיין מתקפות על העיר עזה בדרך לכיבושה המלא. ההתקדמות של צה"ל במערכה וההשתלטות על שטח, מייצרות מרחבים נקיים מחמאס ברצועה, ומאפשרות לכוחות מקומיים להרים ראש, ולאתגר את השליטה של חמאס.
רבות דובר על המיליציה של יאסר אבו שבאב. כוח צבאי קטן ששולט בשטח שטוהר מחמאס באזור רפיח, ומשתף פעולה עם צה"ל. אלא שאבו שבאב אינו היחיד. נראה שהמטרה של ישראל היא לייצר עוד כיסים שבהם שולטים גורמים מקומיים על שטח מוגדר, ועכשיו יש שמות חדשים שצצים.
בפנים גלויות במרכז תמונה שהעלה לחשבון הפייסבוק שלו, ניצב חוסאם אל-אסטל. מסביבו נראה הכוח הצבאי שבנהגתו שממוקם בשטח באזור ח'אן יונס. ערוצים מזוהים עם חמאס ברשת מאשימים את אל-אסטל בשיתוף פעולה עם ישראל, וחבירה ליאסר אבו שבאב. את התמונה העלה אל-אסט לפייסבוק שלו יחד עם הכיתוב: "אין מקום לכלבים של חמאס" וגם פרסם סרטון מתריס שבו תקף את חמאס בבוטות.

בערוץ הטלגרם המזוהה עם חמאס, "אמסכ עמיל", "תפסו משת"פ" בעברית, ערכו סקירה מקיפה על עברו של חוסאם אל-אסטל. בסקירה נטען, כי אל-אסטל היה בעבר קצין במנגנוני הרשות הפלשתינית וכי יש לו היסטוריה ארוכה של שיתוף פעולה עם המוסד. עוד נטען כי הוא נמלט מהרצועה לאחר השתלטות חמאס בשנת 2007 וכי הוא אחראי לחיסול מהנדס של חמאס במלזיה בשנת 2016.
מספרים שחמאס הצליחו לפתות אותו לשוב לעזה בשנת 2022 ואז הכניסו אותו לכלא. הכלא הופצץ בתחילת המלחמה וכך לכאורה הצליח אל-אסטל לברוח
הארגון שאותו מוביל אל-אסטל מתקרא "כוח המחץ למלחמה בטרור".
בחודש שעבר הם פרסמו בדף הפייסבוק שלהם קריאה לעזתים לעבור לשטחים שלכאורה נמצא בשליטתם והבטיחו למצטרפים: "אוהלים וקרוואנים ההולמים את משפחותיכם, אסלות ומתקנים השומרים על אנושיותכם. מזון ותרופות קבועים לילדיכם ולבני משפחותיכם".
מלבד אל-אסטל באזור ח'אן יונס, מתקבלים לאחרונה גם דיווחים על מיליציה חדשה במודל דומה בצפון הרצועה, בהנהגת איש הרשות הפלסטינית בהא בעלושה. אליהם מצטרף כאמור יאסר אבו שבאב באזור רפיח. נראה שיש מי שמנסה לחלק את הרצועה למחוזות עם שליטים שונים בדרך להכרעת חמאס.
