השרה אורית סטרוק התראיינה היום (חמישי) לכתבנו המדיני תמיר מורג בוועידת הלאום השנתית של ערוץ 14, והתייחסה לסוגיות המרכזיות שעל סדר היום הביטחוני והמדיני של ישראל.
השרה סטרוק הדגישה כי חלק עצום בציבור הישראלי, כשני שלישים ממנו, תומך במהלך של השתלטות על עזה, גם במחיר כבד. לדבריה, "אנחנו לא יכולים להשאיר מורסה כזו של טרור 3 קילומטר בלבד מגבולנו". היא ציינה כי אחוזי הגיוס הגבוהים למילואים מעידים על תמיכה רחבה בקרב הציבור, וכי הדבר מעניק לראש הממשלה גב חזק להמשיך במהלך.

סטרוק התייחסה לבקשת המשפחות השכולות, שמהן שמעה לדבריה, מסר אחד ברור: "אורית, לא עוד סבב". היא הבהירה כי ישראל מחויבת להכרעת חמאס באופן מלא, ולא לחזור לדפוס של סבבי לחימה חוזרים ונשנים. השרה קראה להתקדם "קדימה בלי לעצור", והגדירה את הציפייה לחמאס שיסכים למשא ומתן על החטופים כ"עוולה מוחלטת". לשיטתה, הדרך היחידה להציל את החטופים היא באמצעות התקדמות צבאית להכרעת חמאס.
בנוגע לדיוני הקבינט, תיארה סטרוק את הוויכוחים כ"קשים מאוד", אך הסבירה כי הם נובעים מ"שאלות של חיים ומוות". היא טענה כי התקשורת מדווחת באופן מוגזם על הדיונים הפנימיים, במטרה לייצר "דמורליזציה והחלשה". היא ציינה כי היא זוכה להקשבה בקבינט, גם אם לא כל דעותיה מתקבלות.

סטרוק הביעה אמון ברמטכ"ל, שלדבריה התחייב כי גם אם החלטות הקבינט לא יתאמו את המלצותיו, הוא יבצע אותן במקצועיות. "האיש הוא בעל יכולות צבאיות מרשימות", אמרה.
השרה סטרוק, הממונה על משרד ההתיישבות, התייחסה לפעילות משרדה. היא סיפרה כי המשרד מוביל פרויקטים אסטרטגיים של התיישבות בגבול הצפון, באמצעות גרעיני התיישבות חדשים, וכן בנגב ובשומרון, שם מתקיימת פעילות היסטורית של פיתוח חוות צעירות. "התיישבות היא חלק מהניצחון שלנו בכל אחת מהזירות", סיכמה סטרוק.
