חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי מש"ס התראיין היום (חמישי) לכתבנו הפוליטי מוטי קסטל בוועידת הלאום השנתית של ערוץ 14 שנערכת בבנייני האומה בירושלים. בראיון, התייחס מלכיאלי לשני נושאים עיקריים: חוק הגיוס וחיזוק ההתיישבות ביהודה ושומרון.
מלכיאלי הביע אופטימיות זהירה לגבי מציאת פתרון לסוגיית חוק הגיוס, והדגיש כי מפלגתו מחויבת למציאת פתרון הולם. "מקווה שחוק הגיוס יפתר ונעבור אותו", אמר מלכיאלי, והוסיף כי "הדיונים הם לא מטרה, הם אמצעי. אנחנו נמצאים במעקב כל הזמן, בדיונים כל הזמן, ומקווה מאוד שיגיע חוק".

מלכיאלי פנה לשמאל ואמר: "אל תבנו עלינו, אנחנו לא מקימים כאן ממשלת שמאל, אנחנו ציבור שנמצא בגוש הימין". לגבי פירוק הממשלה ענה: "אני אופטימי ומקווה מאוד שימצאו את הנוסחה, הממשלה הזאת צריכה למלא את ימיה".
על פי מלכיאלי, הגוף שיכריע בנושא הוא מועצת חכמי התורה של ש"ס: "מועצת חכמי התורה היא זו שהכניסה אותנו לממשלה והיא זו שגם תוציא אותנו. היא צריכה להתכנס ולקבל החלטות". הוא הביע תקווה שהחוק שיגובש יהיה מוסכם על הרבנים ויהיה "בעל ישימות קואליציונית".

בנושא ההתיישבות, טען מלכיאלי כי מפלגת ש"ס החילה ריבונות באופן מעשי: "אני כן חושב שמדינת ישראל צריכה לעשות מעשה בפועל, לעבות את ההתיישבות באופן מעשי. יש הרבה מאוד שטח, הרבה מאוד צריך לבנות. עם ישראל צריך להתיישב, צריך לבנות לו דירות, וזו המטלה של מדינת ישראל".
