בהמשך למחאה במערכת הפוליטית נגד ביקורי הצלב האדום אצל מחבלים עם דם על הידיים הכלואים בבתי הסוהר בישראל, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תקף את ראש המל"ל, צחי הנגבי, יוזם ההצעה.
מלשכת בן גביר נמסר: "השר יתנגד היום (חמישי) בישיבת הקבינט להצעה ההזויה של המל"ל לביקורי הצלב האדום אצל מחבלים עם דם ידיים מארגון הפת"ח. גם בשירות בתי הסוהר יש התנגדות גורפת למהלך. זו שערורייה. הנגבי מקדם כאן מהלך של כניעה לאויב, בזמן שהחטופים שלנו מוחזקים בתת תנאים. זו חרפה".

כזכור, אתמול פנה יו"ר הוועדה לביטחון לאומי, ח"כ צביקה פוגל, יחד עם שורה של חברי כנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה, במכתב לקבינט המדיני-ביטחוני בדרישה למנוע את ביקורי הצלב האדום בבתי הסוהר בישראל.

ח"כים דורשים מהקבינט: מנעו את ביקורי הצלב האדום למחבלים
בהמשך לדיון שהתקיים אתמול בנושא "מניעת כניסת הצלב האדום הבינלאומי בבתי הסוהר", הח"כים טוענים כי ביקורי הצלב האדום מהווים פגיעה חמורה בריבונות ישראל וביטחונה, מאפשרים הדלפת מידע רגיש ומעניקים לגיטימציה למחבלים הכלואים, בעוד החטופים בעזה אינם זוכים לשום ביקור או פיקוח בינלאומי.
