במלך הטקס שהתקיים היום (רביעי) לקראת פרישתו של השופט יוסף אלרון, שופט העליון יצחק עמית נשא דברים, בו הוא התייחס לצמצום ההרכב של בית העליון עקב פרישת שופטים והעיכוב במינוי חדשים.
"אין כל סוד שאני ואלרון לא תמיד ראינו עין בעין תמיד בפסיקותנו אך אין בזה כל פגם. הדבר תורם להעשרת השיח המשפטי והשירות הניתן לציבור", אמר עמית, "לצערי לאחר פרישתו של השופט אלרון יכהנו 11 שופטים בלבד".

"הרשות השופטת אינה רכושו של אף אדם", אמר שופט העליון, כשהוא מותח ביקורת על ניסיונותיו של שר המשפטים יריב לוין לבצע שינויים מבניים בעליון כדי למתן את קו האקטיביזם השיפוטי של השופטים, "היא פועלת עבור הציבור בלבד".
"אנו נתמודד כמיטב יכולתנו לצמצם את העומס בבית המשפט. כולי תקווה שימולאו התקנים החסרים בכל ערכאות השיפוטיות", חתם עמית את דבריו.

השמרנים מאבדים מכוחם: שופט העליון יוסף אלרון פורש מתפקידו
גם שר המשפטים יריב לוין התייחס במהלך הטקס לנושא צמצום ההרכב של שופטי בית המשפט העליון, אך הוא נקט גישה שונה מזו של עמית: "עם פרישת השופט אלרון פחות מספר שופטי בית המשפט העליון ל-11. החיסרון עם סיום כהונתו הוא ברור לעין כל. גיוון המערכת ומינוי שופטים בעלי רקע והשקפת עולם שונים זה מזה, הם הנתיב להשלמת הרכב, בדרך שתוסיף לו עוצמה מקצועית ותשיב לו את אמון הציבור".
