הממשל האמריקאי פיטר בפתאומיות דיפלומטים שעסקו בנושא סוריה, כך דווח היום (חמישי) בסוכנות הידיעות "רויטרס". הדיפלומטים היו חלק ממה שנקרא "הפלטפורמה האזורית לסוריה" שממוקמת באיסטנבול. מדובר בגוף שמחליף את פעילות השגרירות האמריקאית בסוריה שנסגרה ב-2012 בזמן מלמת האזרחים.

"הפלטפורמה האזורית לסוריה" ממוקמת באיסטנבול וכפופה לשגריר ארה"ב בטורקיה והשליח המיוחד לסוריה טום ברק. ברק הוביל מדיניות שתומכת באיחוד סוריה תחת שלטונו של נשיא סוריה החדש אל-ג'ולאני, ודחק בכוחות הכורדים להשתלב בכוחות הביטחון הסורים. לפי דיווחים, הכורדים התנגדו לשילוב.
דיפלומט מערבי ששוחח עם "רויטרס" טען כי הפיטורים נבעו מפער בעמדות בין ברק לדיפלומטים באשר להשתלבות של הכורדים בממשל החדש. בהקשר זה, מחלקת המדינה וטום ברק לא הגיבו לפניות של רויטרס בנושא חילוקי הדעות. לגבי אופי הפיטורים, גורמים מסרו ל"רויטרס" כי הם היו פתאומיים ולא רצוניים והתרחשו שבוע שעבר.
