באירוע חגיגי שנערך אמש (רביעי) בהרמת כוסית לפתיחת השנה החדשה בהשתתפות מאות נציגי הנהגות ישובי השומרון, הוענקה לשגריר ארה"ב בישראל, מייק האקבי, תעודת "אזרחות כבוד" מטעם המועצה האזורית שומרון. ראש המועצה יוסי דגן, חברו הקרוב של האקבי, הדגיש כי "הריבונות ביהודה ושומרון היא לא רק צדק היסטורי אלא גם אינטרס אסטרטגי למדינת ישראל, לארה"ב ולעולם החופשי".
במהלך נאומו אמר דגן: "זה כבוד גדול עבורי להעניק את תעודת אזרחות הכבוד לשגריר האמריקני הראשון שמקבל אותה. זה לא רק נייר אלא סמל לכך שאנו יחד, ושזהו נושא אסטרטגי גם לישראל וגם לארה"ב". הוא הוסיף ברכה לשגריר ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ, ואמר: "מי שמברך את עם ישראל יהיה מבורך".

השגריר האקבי הודה בהתרגשות ואמר: "השומרון הוא ארצכם והמולדת שלכם. ההקרבה שלכם כדי לגור כאן דורשת מידה עצומה של מחויבות. אני לא מבין מדוע שלא תרצו לחיות כאן". עוד ציין כי 80% מהתנ"ך מתאר את אזורי יהודה ושומרון, וביקר את השימוש במונח "גדה מערבית": "אם רוצים לתקן, צריך להשתמש בשפה שקיימת כאן כבר אלפי שנים".
האקבי הזכיר גם את המזוזה שהניח יחד עם דגן בלשכתו, שנלקחה מאבני הר עיבל, ואמר כי היא משמשת עבורו כתזכורת לקשר האישי עם השומרון. בסיום דבריו הביע תודה לתושבי האזור: "אני רוצה להביע את ההערכה שלי, נתתם לי את הזכות להיות פה ולקבל את אזרחות הכבוד".
