בכיר חמאס ראזי חמד, שנפצע לפי הדיווחים בתקיפה בקטאר ונחשב יעד לחיסול, הופיע הערב (רביעי) לראשונה מאז האירוע בראיון לערוץ "אל-ג'זירה". חמד, שנראה כחוש וחיוור, תקף את ארצות הברית על רקע ניסיונות התיווך והדגיש כי ישראל אינה תוקפת רק את הארגון אלא את כלל העולם הערבי.

נתניהו לצד רוביו: ההחלטה לתקוף בקטאר הייתה שלנו בלבד
"לא אנחנו בלבד המטרה – אלא כל האומה", אמר חמד, וקרא למדינות ערב לעמוד בחזית אחת מול ישראל. לדבריו, "נתניהו מדבר על שינוי פני המזרח התיכון – וזה דורש עמידה ערבית משותפת".
בהתייחס למשא ומתן שהוקפא מאז התקיפה בקטאר, טען חמד כי "הניסיון שלנו עם המתווך האמריקני מר. הצד האמריקני לא הפגין אמינות וחזר בו מהצעותיו".

חמד, שהיה בעבר אחד ממתווכי עסקת שליט, הוא הבכיר השני שנראה בפומבי לאחר הפגישה שדווח כי השתתפו בה בכירי חמאס בדוחא. לפניו התראיין לערוץ "אל-ג'זירה" גם טאהר א-נונו, ששימש דובר הארגון.

המסר של קטאר לנתניהו – והאם יחזרו למו"מ?
בין המשתתפים בפגישה שנחשפה בתקשורת הערבית היו מנהיג חמאס ברצועת עזה וראש צוות המו"מ חליל אל-חיה; זאהר ג'בארין, מנהיג חמאס בגדה; ניזאר עוודאללה, בכיר חמאס ברצועה; חאלד משעל, ראש חמאס בחו"ל; מוסא אבו מרזוק, ממייסדי הארגון; חוסאם בדראן, ששוחרר בעסקת שליט; ועיזאת א-רישק, חבר הלשכה המדינית בחו"ל.
