accessibility-icon
share-icon
צילום: דובר צה"ל

תמונת מצב: 48 שעות מאז החל מבצע מרכבות גדעון ב'

הלל ביטון רוזן

הלל ביטון רוזן

כד אלול ה'תשפה (17.09.25)

5

3

like

1

dislike

כמעט 48 שעות חלפו מאז תחילת ההתקפה הקרקעית בעיר עזה • כוחות צה"ל נכנסו לשכונות שייח רדואן ושאטי אל פורקאן, פועלים בעיקר מהאוויר להשטחת מבנים מסוכנים • בהנחיית הדרג המדיני אין נקזים מהעיר עזה ואין מצור • בצה"ל מזהירים: ההתנהלות מסכנת את הכוחות


אז השלב הראשון במבצע מרכבות גדעון יצא לדרך לפני כמעט 48 שעות, ובמסגרת האישורים מהדרג המדיני כוחותינו עושים את המיטב. נכון לערב זה העיסוק העיקרי של כוחותינו הוא לחשוף תשתיות טרור המהוות סיכון להמשך הפעילות, ולהתוות צירי תנועה בטוחים לתוך העיר.

שתי אוגדות פועלות במקביל בשטח, ואליהן יתווספו חטיבות נוספות ואוגדה מלאה בקרוב. משעות הבוקר מטוסי קרב ביצעו שורת תקיפות אוויריות, במטרה לסייע לכוחות הקרקעיים. לפי דיווחים ערביים, עשרות מחבלים חוסלו. בשטחים בהם הכוחות פועלים יש פחות התקלויות כרגע, וניתן להעריך שחטיבת חמאס נערכת לפעול בעומק השטח שם עדיין הלוחמים לא פועלים.

אוגדה 98 נערכת לכניסה לעיר עזה
maximize-image
images-count1+
לוחמינו מאוגדה 98 באימון לפני הכניסה הקרקעית לעיר עזה | צילום: דובר צה"ל

כמעט 48 שעות חלפו מאז תחילת ההתקפה הקרקעית בעיר עזה. לפי דיווחים ערביים, כוחותינו נמצאים בשכונות שאטי אל פורקאן ושייח רדואן, כמו גם באזורים הסובבים אותן. נכון לערב זה, אין היתקלויות משמעותיות, שכן עיקר העבודה עדיין נעשית מהאוויר עם עשרות תקיפות מדי יום. במקביל, כוחותינו פועלים מהקרקע להשטחת מבנים המהווים סכנה לכוחות המתמרנים בצירים המרכזיים.

בימים הקרובים אוגדה 36 תצטרף לאוגדות 162 ו‑98. כל שלושת האוגדות המתמרנות הסדירות של צה"ל יופנו לטובת משימה אחת ספציפית – שליטה מבצעית בכ-90% מהעיר עזה תוך כשבוע בלבד.

maximize-image
images-count1+
תמונות מפעילות כוחות צוות הקרב של חטיבת הנח"ל ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

בהנחיית הדרג המדיני אין נקזים החוצה מהעיר, מה שיכול לאפשר למחבלים ולחטופים לברוח ללא מעקב. בנוסף, אין מצור על העיר עזה, וסיוע של מזון ודברים נוספים יכול להיכנס מדי יום גם לאזורי הלחימה.

בצה"ל מזהירים ששני הדברים הללו מסכנים את הכוחות הנלחמים בשטח, ויש צורך בבידוד העיר – לרבות בימי הפעילות הקרקעית.

בימים הבאים התקיפות יתגברו במטרה להגיע להכרעה מהירה בעיר, עם פחות כניסות למבנים ויותר תקיפות אוויריות לסיוע לקרקע. השאלה שנותרה פתוחה היא האם הקבינט יחליט לכבוש את כלל העיר ולעבור בהמשך לפעילות במחנות המרכז.

עקבו אחרינו גם ב-Google News