בטקס שנערך היום (רביעי) במשרד החוץ בירושלים, נחנכה שגרירות פיג'י בעיר. בטקס הונחה אבן פינה סמלית לציון הפתיחה, והאירוע נערך בהמשך לסיכום בין ישראל ופיג'י שהושג בחודש פברואר בשולי ועידת מינכן לביטחון. במעמד השתתפו ראשי הממשלה והשר החוץ של פיג'י.
הטקס כלל קבלת פנים במשרד החוץ בירושלים בנוכחות שר החוץ גדעון סער, ראש ממשלת פיג'י סיטיבני ראבוקה, שר ההגנה פוי טיקודואדואה ושרת האינפורמציה טבויה לינדה. השגרירות נפתחה בהתאם לסיכום שהושג בין שרי החוץ של ישראל ופיג׳י בפברואר השנה, במהלך ועידת מינכן לביטחון.

סער: "ירושלים היא הלב הפועם של העם היהודי וסמל של המשכיות והיסטוריה בת 3,000 שנה". סער גם ציין את הקשר העמוק עם פיג'י המבוסס על ערכים מקראיים משותפים ועל ברית אמונים בין יהודים לנוצרים.
סער כינה את פתיחת השגרירות "הנחת אבן בחומות העתיקות של ירושלים" והדגיש כי הדבר מהווה השראה למדינות נוספות. בנוסף, התחייב להמשיך לחזק את מעמדה של ירושלים ולפעול לפתיחת והעברתם של שגרירויות נוספות בעיר.
