יוליה נבלניה, אלמנתו של מנהיג האופוזיציה הרוסית לשעבר אלכסיי נבלני שמת בתאו בכלא הרוסי, הודיעה היום (רביעי) כי בדיקות מעבדה זרות שנערכו על דגימות ביולוגיות של בעלה הראו כי הוא הורעל, כך על פי דיווח ברויטרס.
בסרטון שפרסמה נבלניה ברשת X היא אמרה כי חומר ביולוגי שנלקח מגופו של נבלני הוברח מחוץ לרוסיה ב-2024 ונבדק בשתי מעבדות, בשתי מעבדות שונות. "שתי המעבדות הגיעו לאותה מסקנה – אלכסיי נרצח. ליתר דיוק, הוא הורעל", אמרה.
We managed to transfer Alexei’s biological materials abroad. Laboratories in two different countries conducted examinations. These laboratories, independently of each other, concluded that Alexei was poisoned. These results are of public importance and must be published. We all… pic.twitter.com/Sp8w1322gY
— Yulia Navalnaya (@yulia_navalnaya) September 17, 2025
היא תיארה כי מנהיג האופוזיציה לשעבר "הרגיש ברע בתא אימונים קטן וכרע על הרצפה מכאבים", אך לאחר מכן הוכנס לתא ענישה. "אלכסיי שכב על הרצפה, משך את ברכיו אל בטנו וגנח מכאב", אמרה, "הוא אמר שהחזה והבטן שלו בערו. ואז הוא התחיל להקיא". לאחר מכן נבלניה הראתה תמונה של מה שהיא אמרה שהוא התא, וערימת קיא על הרצפה. היא קראה למעבדות לפרסם את ממצאיהן, אותם כינתה "האמת הלא נוחה", אך לא פירטה איזה רעל זוהה.
נבלני, בן 47 במותו, נפטר באופן פתאומי ב-16 בפברואר 2024 בכלא רוסי במעגל הקוטב הצפוני, מה שהותיר את האופוזיציה הרוסית ללא מנהיגה הבולט והבכיר ביותר. יוליה נבלניה האשימה שוב ושוב את רוסיה ברציחתו, טענה שהקרמלין דחה כ"שטויות". בשנה שעברה, נבלניה דחתה את טענת החוקרים הרוסים כי נבלני מת כתוצאה מ"שילוב של מחלות".

לפי דיווחים של סוכנות הידיעות AP ו"וול סטריט ג'ורנל", סוכנויות המודיעין האמריקניות קבעו כי הנשיא ולדימיר פוטין לא הורה על רציחתו של נבלני ואך פוטין עצמו טען כי נבלני היה עתיד להשתחרר בעסקת חילופי שבויים עם מדינות המערב.
דובר הקרמלין דימיטרי פסקוב אמר בתגובה לסרטון של נבלניה כי "אני לא מכיר שום דבר באשר להצהרות האלה. אני לא יכול להגיד שום דבר".
