יו"ר הוועדה לביטחון לאומי, ח"כ צביקה פוגל, פנה היום (רביעי) יחד עם שורה של חברי כנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה במכתב לקבינט המדיני-ביטחוני בדרישה למנוע את ביקורי הצלב האדום בבתי הסוהר בישראל.
בהמשך לדיון שהתקיים אתמול בנושא ״מניעת כניסת הצלב האדום הבינלאומי בבתי הסוהר״, הח"כים טוענים כי ביקורי הצלב האדום מהווים פגיעה חמורה בריבונות ישראל וביטחונה, מאפשרים הדלפת מידע רגיש ומעניקים לגיטימציה למחבלים הכלואים, בעוד החטופים בעזה אינם זוכים לשום ביקור או פיקוח בינלאומי.

עוד מדגישים הח"כים במכתב כי ביקורי הצלב האדום בעבר שימשו כקרקע פוריה לתעמולה נגד ישראל: "יתרה מכך – מניעת הביקורים עשויה דווקא להגביר את הלחץ על חמאס ולקרב את חזרתם של החטופים לבתיהם".
בנוסף, הח"כים דורשים לקבוע מתווה חדש – בו גורמים זרים המעוניינים לבקר את המחבלים בכלא יידרשו לאישור מפורש של ממשלת ישראל ובפיקוח הדוק של הכנסת.

ח"כ צביקה פוגל: "הגיע הזמן להציב קו אדום ברור. כל עוד החטופים לא מקבלים ביקורים, אין מה לדבר על ביקורים למחבלים. זו חובתנו כמדינה ריבונית להגן על ביטחון אזרחינו".
בין חברי הכנסת מהקואליציה והאופוזיציה שהצטרפו למכתב: לימור סון הר מלך, יצחק קרויזר, צבי סוכות, טלי גוטליב, יבגני סובה, אריאל קלנר, עפיף עבד ויוליה מלינובסקי.
