בג"ץ פסק השבוע כי "הגדלות הרמטכ"ל", הבונוסים הפנסיוניים שחילק צה"ל – אינם חוקיים, אך אישר את המשך תשלומם עד סוף 2025. לאורך שש שנות גרירת רגליים שולמו במסגרת זו מעל ל-8 מיליארד שקלים.
כעת, שר הביטחון ישראל כ"ץ פועל להסדרת החריגות, בעוד שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מצהיר כי הוא "מחויב לפשרה" עם מערכת הביטחון ולכן לא יפעל לביטולן.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ חנוך מילביצקי, נאבק במסגרת אישור תקציב הביטחון המתוקן בתוספות אלו: "איך ייתכן שחיילים נכנסים לעזה בנגמ"שים מיושנים, בעוד שממשיכים לשלם מיליארדים על פנסיות שהוגדרו לא חוקיות? אני מבקש להבין את ההתעלמות של משרד האוצר מתשלומים לא חוקיים בהיקף של למעלה מ-1.5 מיליארד שקל בשנה".
