accessibility-icon
share-icon
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

בג"ץ פסק: הבונוסים הפנסיוניים שחילק צה"ל - לא חוקיים

אברהם חסון

אברהם חסון

כד אלול ה'תשפה (17.09.25)

36

0

like

1

dislike

בג"ץ פסק כי הבונוסים הפנסיוניים שחילק צה"ל אינם חוקיים, אך אישר את המשך תשלומם עד סוף השנה האזרחית • יו"ר ועדת הכספים, ח"כ חנוך מילביצקי: "איך ייתכן שחיילים נכנסים לעזה בנגמ"שים מיושנים, בעוד שממשיכים לשלם מיליארדים על פנסיות שהוגדרו לא חוקיות?"


בג"ץ פסק השבוע כי "הגדלות הרמטכ"ל", הבונוסים הפנסיוניים שחילק צה"ל – אינם חוקיים, אך אישר את המשך תשלומם עד סוף 2025. לאורך שש שנות גרירת רגליים שולמו במסגרת זו מעל ל-8 מיליארד שקלים.

כעת, שר הביטחון ישראל כ"ץ פועל להסדרת החריגות, בעוד שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מצהיר כי הוא "מחויב לפשרה" עם מערכת הביטחון ולכן לא יפעל לביטולן.

maximize-image
ח"כ חנוך מילביצקי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ חנוך מילביצקי, נאבק במסגרת אישור תקציב הביטחון המתוקן בתוספות אלו: "איך ייתכן שחיילים נכנסים לעזה בנגמ"שים מיושנים, בעוד שממשיכים לשלם מיליארדים על פנסיות שהוגדרו לא חוקיות? אני מבקש להבין את ההתעלמות של משרד האוצר מתשלומים לא חוקיים בהיקף של למעלה מ-1.5 מיליארד שקל בשנה".

עקבו אחרינו גם ב-Google News