רגע לפני הימים הנוראים, משפחות חטופים ופעילים חברתיים יוצאים ביוזמה חדשה ומרגשת: קריאה לעם ישראל לשמור את השבת שבין ראש השנה ליום הכיפורים כסגולה להשבת 48 החטופים שעדיין מוחזקים בעזה. היוזמה, כך סיפרו בריאיון לעידו טאובר הבוקר (רביעי), נולדה מתוך כאב עמוק אך גם מתוך אמונה בכוחה המאחד של השבת.
דבורה שכטר, מיוזמות הפרויקט, סיפרה כי הרעיון נולד מתוך תחושה של חוסר אונים וחיפוש אחר משהו שיכול לחולל שינוי. לדבריה, "בורא העולם מבטיח: אם נשמור שתי שבתות – ניגאל מיד. זו הזדמנות שלנו כעם להתאחד, לשבות ולחוות את האור של השבת למען החטופים". היא הוסיפה כי מיזמים דומים כבר התרחבו למקומות שונים בעולם – מספרד ועד סעודיה – וכי המטרה היא ליצור שבת עולמית שתוקדש לחטופים.
ג'ולי קופרשטיין, אמו של בר החטוף, התרגשה מהפנייה והצטרפה ליוזמה. "באמת עשינו הכול", אמרה. "עכשיו יש לנו הזדמנות לתת עוד משהו קטן – לשמור את השבת הזו למען ילדינו. אני פונה לכל יהודי ויהודייה: בואו תשמרו איתנו את השבת, תחוו אותה, ותרתמו את הכוח הזה להשבת החטופים". קופרשטיין סיפרה על החיבוק העצום שהיא מקבלת מהחברה הישראלית מאז החטיפה, ומודה לעם ישראל שנרתם בכל דרך – מהנחת תפילין ועד שמירת שבת.

גם ריקי סיטון מארגון "אילת השחר", שנרתם למען החטופים מאז השבעה באוקטובר, שיתפה ברגעים המרגשים של החיבור ליוזמה. היא הזכירה את השיחה האחרונה של בר עם אמו, בערב שבת, שבה אמר לה "אמא, שבת שלום וחג שמח", רגעים לפני שנחטף. "המילים האלה הפכו לקריאה גדולה – שבת היא התקווה שלנו לראות את ילדינו שוב", אמרה.
המארגנים סיכמו במסר אחד: השבת הקרובה היא הזדמנות לכל עם ישראל, בארץ ובעולם, להתאחד בתפילה ובמעשה פשוט – לשמור שבת אחת, למען החטופים ולמען עתיד טוב יותר.
