דובר צה"ל בערבית, אביחי אדרעי, פרסם הבוקר (רביעי) הודעה דחופה לתושבי העיר עזה ושכונותיה. על פי ההודעה, כדי להקל על התנועה דרומה, נפתח נתיב מעבר זמני דרך רחוב סלאח א-דין.

בהודעה צוין כי התושבים יוכלו לעבור דרך רחוב סלאח א-דין ולהמשיך דרומה מוואדי עזה. הנתיב יישאר פתוח למשך 48 שעות בלבד, עד יום שישי בשעה 12:00.
#عاجل ‼️ إعلان هام إلى سكان مدينة غزة وأحيائها،
⭕️يعلن جيش الدفاع أنه ومن أجل تسهيل الانتقال جنوباً يتم فتح مسار انتقال مؤقت عبر شارع صلاح الدين
⭕️سيُتاح لكم الانتقال عبر شارع صلاح الدين وثم مواصلة التحرك جنوباً من وادي غزة.
⭕️في هذه المرحلة، سيتاح الانتقال عبر هذا المسار لمدة 48… pic.twitter.com/PZMhtu4B51— افيخاي ادرعي (@AvichayAdraee) September 17, 2025
על פי הערכות, קרוב ל-400 אלף עזתים נטשו את העיר ונותרו בה עוד כ-800 אלף. הישארותם של התושבים מהווה בעיה מבצעית משמעותית ומסבכת את נושא פינוי האוכלוסייה והבחירה במטרות התקיפה.
