פרסמנו הערב (שלישי) בחדשות 14: לאחר המתנה ממושכת ולאור הסירוב של חמאס ללכת לעסקה נוספת, כוחותינו פתחו בפעולה קרקעית מוגבלת בעיר עזה.
כפי שפרסמנו בעבר המטרה כעת היא לא לכבוש את העיר אלא רק להשיג שליטה מבצעית בה.
בעשרת הימים הבאים כוחותינו מתמקדים בפעילות במטרה להשתלט על כ-90% משטחי העיר, כולל שליטה בתת-קרקע ובמוקדים מרכזיים ומשמעותיים. עדיין יש אזורים בהם אסור לכוחותינו לפעול, ובנוסף הזמן הפעם לפעילות מוגבל מאוד – תוך מספר שבועות בתרחישים האופטימיים, תגיע הפקודה לעצור.

בישראל מקווים גם הערב שהפעילות האגרסיבית בתוך העיר, בצירוף בריחת התושבים דרומה, תביא את חמאס לכניעה והסכמה לעסקה במסגרתה ישוחררו חטופים חיים.
על פי הערכות קרוב ל-400 אלף עזתים נטשו את העיר ונותרו בה עוד כ-800 אלף, שמהווים בעיה מבצעית לפעילות כוחותינו. בימים הקרובים אוגדה נוספת תצטרף ל-2 הפועלות בעיר וייתכן שהן יביאו לחלק מההישגים הנדרשים בפעולה כבר בתקופה הקרובה.
