accessibility-icon
share-icon
צפו בכתבה המלאה | צילום: חדשות 14

עדות מיוחדת מתוך הרצועה: המעוז האחרון של חמאס במתקפה

עומרי חיים

עומרי חיים

כג אלול ה'תשפה (16.09.25)

73

54

like

5

dislike

פרסמנו בחדשות 14: תושב העיר עזה מספר על התמרון העצים בעזה, כאשר לדבריו, "נפתחו שערי הגיהנום" • ארגון הטרור מנסה בנחישות לייצר נרטיב לפיו העזתים לא מתפנים ודבקים בגבורה במקומם, אולם קצב העזיבה מצביע אחרת: כ-400,000 תושבים כבר יצאו מהמעוז האחרון של ארגון הטרור


פרסמנו הערב (שלישי) בחדשות 14: אם תשאלו ברצועה, יספרו לכם – שערי הגיהינום נפתחו על עזה. תושב העיר עזה בשיחה עם חדשות 14, סיפר על המתרחש וציין כי "מצב המלחמה עכשיו, הוא משהו שלא היה מעולם".

לדברי העזתי: "היה לילה קשה מאד, כמו שאמרתי לך, שערי הגיהנום נפתחו על עזה ובאמת, אני מזה 60 שנה לא ראיתי משהו כמו היום הזה, מה שהיה בלילה האחרון.

"בניינים נופלים, חלונות מתנפצים, דלתות נשברות ותקיפות ללא הפסקה מזה כמה ימים – במעוז האחרון של חמאס יש מי שאומרים: מצב המלחמה עכשיו, הוא משהו שלא היה מעולם. גם בהתחלה הייתה מלחמה, נכון, אבל זה לא היה ככה, זה היה פחות, עכשיו המלחמה הפכה להיות משוגעת, ללא פשרות, מלחמת גיהנום".

maximize-image
images-count2+
עזה בוערת, ארכיון | צילום: צפריר אבאיוב, פלאש 90

וכשזה ברקע – הולך ומתגבר גם קצב העזיבה של העזתים מהעיר עזה, בואו נפרוט את זה למספרים: בישראל מדברים על כ-400,000 עוזבים עד כה, בחמאס טוענים היום שהמספר הוא כמחצית מכך.

ארגון הטרור מנסה בנחישות לייצר נרטיב ולפיו העזתים לא מתפנים ודבקים בגבורה באדמתם מול מכונת המלחמה הישראלית, מתוך דף המסרים הזה יצאה היום מחלקת ההסברה של חמאס בהודעה שמספרת כי בעיר עזה עצמה ובצפון הרצועה נותרו לא פחות מכ-1.3 מיליון עזתים.

ולמרות זאת, בחמאס מודים במילותיהם: "צוותי הממשלה רשמו בימים האחרונים התגברות של תנועת העקירה בכפייה מהעיר עזה בכיוון הדרום. אל מול זה נרשמה תנועת עקירה הפוכה, חזרו יותר מ-15,000 אל אזוריהם המקוריים בתוך העיר, הם העבירו את החפצים שלהם לדרום כדי לאבטח אותם, ואז חזרו בשל אי הימצאות מינימום של מרכיבי החיים בדרום".

maximize-image
images-count2+
עזתים מתפנים | צילום: עלי חסן, פלאש 90

כאן עולה השאלה, מה מקשה למעשה על תנועת תושבי העיר עזה דרומה? שלושה דברים עיקריים: מחסור בכסף, מחסור במקום וקושי תחבורתי: "רק העברה של מטען זה 7000, 8000 שקל. כי הסולר הוא 130 שקל לליטר אחד. ואם הגעת אין בתים. עכשיו יש שם מיליון והם מילאו את האזור – את האדמה, הרחובות, הבתים…אין מקום לא מלא".

התושב העזתי סיפר כי האוהלים נמכרים ב-3000, 2000 שקל: "נגיד אתה רוצה לשים אוהל על 10 מטר רבוע, זה 500-600 שקל בחודש… אתה צריך להביא מים ושירותים וזה יעלה לך….אתה צריך לחפור באדמה גם בשביל ביוב. כדי ללכת לדיר אלבלח ולגור בבית מכובד, זה 6000 דולר בערך בחודש…ואנשים פשוטים צריכים לפחות לפחות כדי לעבור לשם ולשבת באדמה צריכים לפחות 2000 דולר…זה רק מגורים ומים".

maximize-image
images-count2+
הרמטכ"ל זמיר בסיור ברצועת עזה, ארכיון | צילום: דובר צה"ל

הגורם המאט השלישי – יש רק נתיב מעבר אחד, בעברית קוראים לו "דרך הים", בערבית – "שארע אלרשיד": " (העקירה) איטית מאד לפני הכל כי הדרך הרוסה. יש רק נתיב אחד ואם יש בעיה במכונית זה סוגר את הדרך כולה", סיפר העזתי לחדשות 14.

אחרי כל אלה, זוהי השורה התחתונה – על אפו ועל מתו של חמאס שמנסה למנוע את המהלך: תושבי העיר עזה – עוזבים. עם הרחבת התמרון מתגבר גם קצב היוצאים, גם אם זה נראה איטי – זה עובד, לאט לאט, אבל בטוח.

עקבו אחרינו גם ב-Google News