accessibility-icon
share-icon
צילום: חדשות 14

החלה הפעולה הקרקעית בעיר עזה: התושבים נוטשים אחרי לילה עצים

אחיקם הימלפרב

אחיקם הימלפרב

כג אלול ה'תשפה (16.09.25)

7

18

like

0

dislike

לילה עצים במיוחד ברצועה: צה"ל ביצע פעולות ריכוך בעזרת חיל האוויר והתותחנים, כהכנה לכניסה הקרקעית לעיר עזה • למעלה מ-40% מתושבי עזה כבר עזבו את העיר - ותנועת הפליטים נמשכת, חרף מאמצי חמאס למנוע זאת


דובר צה"ל בערבית אישר הבוקר (שלישי) בהודעה רשמית כי "צה"ל התחיל בהרס תשתיות חמאס בעיר עזה" והפציר בתושבי העיר: "הצטרפו ליותר מ-40 אחוזים מתושבי העיר, שיצאו מהעיר כדי לשמור על שלומם ושלום יקיריהם".

הלילה האחרון ברצועת עזה היה עצים במיוחד – צה"ל ביצע פעולות ריכוך בעזרת חיל האוויר והתותחנים, כהכנה לכניסה הקרקעית לעיר עזה שהחלה היום. צה"ל מפעיל לחץ כבד על אזרחי עזה, במטרה להבריח אותם מהעיר ולהכריע את חמאס.

maximize-image
images-count1+
תקיפות צה"ל בעיר עזה | צילום: רשתות ערביות

בתיעודים השונים שיוצאים מהעיר עזה, נראים התקיפות העצימות בסמוך לתושבים. גם הלילה, צה"ל המשיך להפציץ מבנים גבוהים בעזה שיכולים לשמש נקודות תצפית עבור חמאס.

היום, עם תחילת הפעולה הקרקעית, נמשכה התקיפה מהאוויר ואזורים שלמים במרחב העיר עזה היו תחת אש כבדה. כאמור, למעלה מארבעים אחוזים מתושבי העיר עזה כבר עזבו אותה – ותנועת הפליטים נמשכת גם עכשיו, עם התגברות קצב התקיפות.

maximize-image
images-count1+
נטישת העיר עזה | צילום: עלי חסן, פלאש 90

בחמאס עושים מאמצים להשאיר את האוכלוסייה בעיר, ולצד הפליטים יש גם דיווחים על כאלה ששבים אליה – לאחר שלא מצאו מקום בדרום הרצועה. כך נראית תחילת המערכה הקרקעית: כשהרצועה תחת אש, העיר עזה מתרוקנת מתושביה – ובשטח הצדדים נערכים לקרב המכריע.

עקבו אחרינו גם ב-Google News