דובר צה"ל בערבית אישר הבוקר (שלישי) בהודעה רשמית כי "צה"ל התחיל בהרס תשתיות חמאס בעיר עזה" והפציר בתושבי העיר: "הצטרפו ליותר מ-40 אחוזים מתושבי העיר, שיצאו מהעיר כדי לשמור על שלומם ושלום יקיריהם".
הלילה האחרון ברצועת עזה היה עצים במיוחד – צה"ל ביצע פעולות ריכוך בעזרת חיל האוויר והתותחנים, כהכנה לכניסה הקרקעית לעיר עזה שהחלה היום. צה"ל מפעיל לחץ כבד על אזרחי עזה, במטרה להבריח אותם מהעיר ולהכריע את חמאס.

בתיעודים השונים שיוצאים מהעיר עזה, נראים התקיפות העצימות בסמוך לתושבים. גם הלילה, צה"ל המשיך להפציץ מבנים גבוהים בעזה שיכולים לשמש נקודות תצפית עבור חמאס.
היום, עם תחילת הפעולה הקרקעית, נמשכה התקיפה מהאוויר ואזורים שלמים במרחב העיר עזה היו תחת אש כבדה. כאמור, למעלה מארבעים אחוזים מתושבי העיר עזה כבר עזבו אותה – ותנועת הפליטים נמשכת גם עכשיו, עם התגברות קצב התקיפות.

בחמאס עושים מאמצים להשאיר את האוכלוסייה בעיר, ולצד הפליטים יש גם דיווחים על כאלה ששבים אליה – לאחר שלא מצאו מקום בדרום הרצועה. כך נראית תחילת המערכה הקרקעית: כשהרצועה תחת אש, העיר עזה מתרוקנת מתושביה – ובשטח הצדדים נערכים לקרב המכריע.
