ועדת הכספים של הכנסת אישרה היום (שלישי) תקציב ראשוני של 80 מיליון ש"ח לתוכנית לחיזוק הבטחון וההתיישבות לאורך גבול ישראל-ירד בציר המזרחי. שרת המשימות הלאומיות אורית סטרוק בירכה על התוכנית ואמרה: "נפעל למימוש מהיר ויעיל של הפרויקטים הראשונים, במקביל להמשך הכנת תוכנית החומש".

התוכנית, שאושרה בקבינט המדיני-בטחוני, תתמקד בחלקה ההתיישבותי בעיבוי נקודות ההתיישבות, צמצום הטווח בין נקודות ההתיישבות לאורך הגבול, הקמת מוקדי התיישבות חינוכיים וחוות חקלאיות, וזאת מצומת צמח בצפון ועד אילת בדרום.

הבוקר פנו כלל ראשי המועצות האזוריות שבתחומי התכנית לחברי ועדת הכספים וביקשו "אנו פונים אליכם בבקשה לאשר את תקציב הפיילוט בנושא. משרד ההתיישבות פועל בשיתוף פעולה מלא עם כלל החתומים מטה, במטרה לחזק באופן אמיתי, מקצועי וישר וללא כל שיוך פוליטי את הגבול הארוך והמוזנח ביותר של מדינת ישראל".

שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק: "תוכנית הגבול המזרחי היא חלק משינוי-הדיסקט הישראלי בעקבות טבח שמיני עצרת. מדובר בתוכנית בעלת חשיבות אסטרטגית ולאומית מהמדרגה הראשונה.

"משרד ההתיישבות קידם כבר את תכנון שלב הפיילוט הראשון, בשיתוף פעולה מצוין של ראשי המועצות האזוריות לאורך הציר, ועכשיו נפעל למימוש מהיר ויעיל של הפרויקטים הראשונים, במקביל להמשך הכנת תוכנית החומש".
