שעות ספורות לאחר שדובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, פרסם הודעת פינוי לנוכחים בנמל חודידה שבתימן, כוחותינו פתחו היום (שלישי) בגל תקיפות באזור. בהודעתו הזהיר אדרעי כי כל מי שיישאר בנמל מסכן את חייו, והדגיש כי התקיפה נועדה לסכל פעילות טרור של ארגון החות'ים במקום.
בהודעת הפינוי שפרסם נאמר: "למען ביטחונכם, אנו קוראים לכל הנוכחים בנמל חודידה ולאוניות העוגנות בו – לפנות את המקום באופן מיידי. כל מי שנותר באזור מסכן את חייו".
על פי כתבנו לענייני צבא וביטחון הלל ביטון רוזן, התקיפות התמקדו ברציפים המרכזיים של הנמל, בעקבות ניסיונות שיקום של החות'ים בתקופה האחרונה. על פי דיווחים מקומיים, הותקפו מחסני ציוד ותשתיות צבאיות ששימשו את הארגון הנתמך בידי איראן לצורכי הברחות ופעילות טרור.

זמן קצר לאחר שהושלמה, בצה"ל אישרו את דבר התקיפה והבהירו: "נמל חודידה משמש את שלטון הטרור להעברת אמצעי לחימה של המשטר האיראני, המשמשים להוצאה לפועל של מתווי טרור נגד מדינת ישראל ובנות בריתה. שלטון הטרור החות׳י פועל בהכוונה ובמימון איראני על מנת לפגוע בישראל ובבנות בריתה, ומנצל את המרחב הימי להפעלת כוח ופעילות טרור נגד ספינות מעבר וסחר במרחב השיט העולמי".
הפעולה הנוכחית מגיעה לאחר תקיפה שבוצעה לפני כשבוע במסגרת מבצע "צלצולי פעמונים", אז הותקפו מחנות צבאיים, מטה הסברה ומצבורי דלק של החות'ים. לפי דיווחי הארגון, בתקיפה ההיא נהרגו תשעה בני אדם ו-118 נפצעו.

שר הביטחון ישראל כ"ץ התייחס לתקיפה ואמר: חיל האוויר תקף כעת, במסגרת מבצע "מביט מלמעלה", את נמל חודיידה בתימן כדי להבטיח את המשך המצור הימי והאווירי. ארגון הטרור החות'י ימשיך לספוג מכות וישלם במחירים כואבים על כל ניסיון לתקוף את מדינת ישראל".
