כתבנו הפוליטי מוטי קסטל מפרסם היום (שלישי) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע במהלך עדותו בבית המשפט כי הוא מתכוון לקיים הערב מסיבת עיתונאים כלכלית, זאת לאחר נאומו אמש שעורר סערה.
בכנס של החשב הכללי באוצר, נתניהו ציין כי ישראל נמצאת תחת "סוג של בידוד מדיני", וטען כי מדינות אויב, ובהן קטאר, השקיעו כספים גדולים כדי להשפיע על השיח העולמי דרך רשתות חברתיות. לדבריו, מצב זה יוצר אתגרי ייבוא נשק וחלקים שונים, ויש להסתגל לכלכלה עם סממנים אוטרקיים.

לאחר מכן, נאלץ נתניהו להבהיר את דבריו ולהדגיש כי "מדינת ישראל לא נמצאת בבידוד – ארה"ב איתנו וגם הרבה מדינות אחרות". במהלך אירוע עם משלחת מחוקקים אמריקאים במשרד החוץ, הבהיר כי כוונתו הייתה שיש מדינות שמנסות להטיל מצור על ישראל, בדומה למצב עם איראן בעבר, אך "אנחנו פרצנו את המצור הזה".
נתניהו הדגיש כי ניסיונות ההטלה של מצור על ישראל כיום כוללים בעיקר מצור תקשורתי, שממומן בכספים רבים על ידי קטאר, סין ומדינות נוספות, וכי ישראל תשקיע משאבים גדולים כדי להדוף את המצור ולהבטיח את בטחונה הכלכלי והמדיני.
