שר הביטחון ישראל כ"ץ ביקר הבוקר (שלישי) באוגדה 162, שהחלה לתמרן בעיר עזה. כ"ץ קיבל סקירה על הפעילות המבצעית בעיר ושיבח את כוחות האוגדה על פעילותם עד כה.
בדבריו לחיילים, הדגיש כ"ץ, כי המטרה היא להכריע את חמאס ולהבטיח את שחרור החטופים: "מהחמאס אנחנו צריכים שני דברים בלבד – לשחרר את כל החטופים ולהתפרק מנשקו".

השר הוסיף כי העוצמה המבצעית תותאם לשיקול ההגנה על הכוחות: "הפעילות חייבת להיות בכל העוצמה מתוך שיקול אחד בלבד, להגן על הכוחות, על החיילים שלכם, על המפקדים כאן". לדבריו, הגברת העוצמה תשפיע ישירות על היכולות של חמאס ותיצור מנוף לשחרור החטופים.
כ"ץ תיאר את עתידה של עזה אם החמאס ימשיך לפעול: "הרוצחים, האחים סינוואר, הרסו את עזה, ואם עז א-דין אל-חדאד ימשיך כך – הוא יחריב את עזה. הם ישלמו את המחיר ועזה תיחרב ותהיה למצבה למי שמרים את ידו ורוצח, אונס ושורף ילדים".

השר ציין כי שליטה בעיר עזה היא מפתח לפגיעה ביכולות של החמאס: "אנחנו רוצים להשתלט על העיר עזה כי היא היום הסמל השלטוני העיקרי של החמאס. היום אם עזה תיפול – הם ייפלו. ואם הם ייפלו נוכל לקצר את הדרך למטרות שאנחנו רוצים באופן מהיר יותר".
כ"ץ קרא להמשך הפעילות והדגיש כי אם הכוחות יפעלו כפי שפעלו עד כה, קיימת תקווה להגיע "לנקודת שבירה" שתקצר את הדרך להשגת המטרות המבצעיות ותמנע נזקים מיותרים.
