הלילה (שלישי) פתח צה"ל בשלב הבא של מבצע "מרכבות גדעון" והרחיב את הלחימה לתוך ליבת העיר עזה. דובר צה"ל מסר כי אוגדה 98 ואוגדה 162 החלו בתמרון קרקעי לעבר מרכז העיר, כשבהמשך צפויה להצטרף גם אוגדה 36. בצה"ל מדגישים כי מדובר במהלך מדורג, המבוסס על אש כבדה מקדימה ולאחריה התקדמות בשטח.
לצד שתי האוגדות הפועלות בעזה, אוגדה 99 ממשיכה בפעילותה במרחב האבטחה בצפון הרצועה, ואוגדת עזה (143) פועלת במרחב הדרומי. בצה"ל מציינים כי הפריסה נועדה לייצר שליטה מבצעית סביב העיר, כך שהדרג המדיני יוכל להחליט בכל שלב אם לעצור את ההתקדמות לצורך מו"מ או הסדר עתידי.

היעד: מיטוט חמאס
לדברי גורמים בצה"ל, ההישג הנדרש בשלב זה הוא "השמדת תשתיות חמאס עד למיטוט הארגון". ההערכה היא כי בעיר עזה נותרה חטיבה אחת של חמאס, המונה אלפי מחבלים, בהם נערים בני 14 עד 16 שאומנו לביצוע פעולות גרילה. כמו כן, בעומק העיר נותרה תשתית מנהרות משמעותית.
הרמטכ"ל ערך בשבוע שעבר תדרוכים אישיים לכוחות הלוחמים, בהם הדגיש את חשיבות הזהירות במרחבים בהם עלולים להימצא חטופים. במקביל, דווח על גיוס של כ-130 אלף אנשי מילואים, עם שיעורי התייצבות הנעים בין 75% ל-85%, שהוגדרו בצה"ל כ"משביעי רצון".

לקראת פתיחת התמרון, בשבועות האחרונים הרחיבו בצה"ל את האחיזה בפאתי העיר, בג'באליה, שכונת שיח' רדוואן, שכונת זיתון ומרחב אלפורקאן. בצד ההומניטרי, צה"ל מציין כי הועברו לרצועה כ-20 אלף אוהלים משפחתיים, כ-300 משאיות מדי יום – 80% מהן עם מזון והיתר תרופות וציוד רפואי. כמו כן, נפתחו שמונה בתי חולים שדה והוכשרו בתי חולים קיימים בדרום הרצועה.
