בבוקר שבת האחרונה, כפי שפרסמנו אמש (ראשון) בחדשות 14 התעוררו תושָבי המועצה האָזורית מגידו והוכו בהלם. במהלך ליל שבת השחיתו אלמונים 35 קילומטרים של גדר שהקיפה את הקיבוצים עין השופט וגל-עד אבן יצחק.
על פי הערכת המשטרה, באישון לילה הגיעו למקום מספר חוליות בכלי רכב, חתכו את הגדרות בשיטתיות וגרמו להרס רב. בתיעוד ניתן לראות את ממדי ההרס: כעשרים וחמישה ק״מ של גדרות נפרצו סמוך לקיבוץ גלעד ועוד עשרה ק״מ של גדר בקיבוץ עין השופט. הנזק נאמד במיליון שקלים ויותר, וּמבּחינת החקלאים מדובר בהמשך הטרור החקלאי שמופעל נגדם וחייב להיות מטופל על ידי הממשלה.

יצאנו למועצה האזורית מגידו לשמוע את החקלאים וגם את אנשי השומר החדש והם מספרים כי הטיפול בנזק העצום יימשך לאורך השבועות הקרובים, ובינתיים בארגון השומר החדש קוראים לצעירים לבוא וּלהתנדב כדי לשמור על הקרקעות.
כמו כן, על פי נתונים שנאספו על ידי המשרד לביטחון לאומי, שאנו היום מפרסמים מדובר בהיקפי פשיעה עצומים. כך בשנת 2022: מדובר על 61,600 מקרי גניבה, 23,400 אירועי ונדליזם והצתות, 8,300 מקרי פלישה ו-3,900 אירועי סחיטה וּדמי חסות בסך הכל מספר בלתי נתפס של מאה אלף מעשי פשיעה חקלאית בשנה
מבחינת החקלאים שסובלים מהטרור החקלאי במשך שנים, האירוע הפעם הוא אולי אחד יותר מדי, וּמעמיד בסכנה את המשך החקלאות והשליטה בקרקעות המדינה. מה שנותר כעת הוא לקוות שגורמי האכיפה ביניהם משטרת מחוז הצפון יטפלו בטרור החקלאי ביד קשה – וישיבו את הביטחון לתושבי האזור.
