accessibility-icon
share-icon
צילום: חדשות 14

הרס מוחלט? במעוזות החמאס בעזה יש מי שמבצעים שדרוגים לתשתיות

אחיקם הימלפרב

אחיקם הימלפרב

כב אלול ה'תשפה (15.09.25)

7

1

like

12

dislike

פורסם בחדשות 14: בניגוד להרס שמאפיין את רוב התמונות שיוצאות מהרצועה, בעזה יש מי שממשיך לבנות ולשפץ, בעיקר במחוזות שעדיין נחשבים מעוזים של ארגון הטרור • במסעדה שממוקמת במחנות המרכז הכריזו על "עבודות תחזוקה", ובעזה לא מסתירים את השיפוץ של מפקדת הטרור בית החולים שיפא


פרסמנו הערב (שני) בחדשות 14: צה"ל ממשיך את הפעולה הצבאית שלו ברצועת עזה שממוקדת בשלב זה בכתישת בניינים בעיר עזה. אבל בניגוד להרס שמאפיין את רוב התמונות שיוצאות מהרצועה, עדיין יש שם מי שממשיך לבנות ולשפץ.

בתיעודים לא מעטים שיוצאים מהרצועה, נראים עזתים משפצים את בתיהם, ומשתמשים בחומרי בנייה לשם כך. לא ברור מהו המקור של חומרי הבנייה, האם הם הוברחו לרצועה או שנשארו עדיין עודפים מלפני פרוץ המלחמה – אבל העובדה היא שעדיין יש בנייה בעזה, בהיקפים קטנים.

במסעדת ריחאנה בדיר אל-בלאח פרסמו סרטון שבו הם מסבירים: "מחר – יום שישי ובשבת, המקום יהיה סגור בעקבות עבודות תחזוקה". בסרטון אחר שהעלו נראו כיצד מתבצעות עבודות התחזוקה במקום.

גם מסעדת שע'ף בנוסיראת העלתה סרטון דומה בסוף החודש שעבר. תמונות הבנייה מגיעות מאזורים שנחשבים למעוזי חמאס ברצועה, וזה אומר שגם לחמאס יש עוד חומרי בנייה שיכולים לסייע להם בשיקום המנהרות. כך למשל בתמונות שפרסמה החודש עיריית נוסייראת נראית חפירת תעלת ביוב, ובתיעוד אחר של העירייה נראה שימוש בבטון.

בית החולים שיפא, מעוז חמאס שנפגע במהלך המלחמה כמה פעמים כבר שופץ בשנה שעברה. החודש פרסם באינסטגרם המהנדס העזתי עבדאללה עוכאשה סדרת צילומים שבהם נראה לכאורה שיפוץ בית החולים שיפא. הסרטונים זכו למאות אלפי צפיות ולתגובות אוהדות, כאשר איש לא הכחיש שמדובר בבית החולים שיפא.

התמונות שיוצאות מרצועת עזה הן תמיד מתעתעות, כשכולם דיברו על רעב ראינו שיש גם מסעדות מלאות ועכשיו וכשכולם מדברים על הרס, אנחנו רואים שנותרה גם מעט בנייה.

עקבו אחרינו גם ב-Google News