accessibility-icon
share-icon
צילום: מועצה אזורית שומרון
צילום: מועצה אזורית שומרון

יו"ר הכנסת אוחנה ביקר בשומרון: "להחיל ריבונות על כל יו"ש"

דסק C14

דסק C14

כב אלול ה'תשפה (15.09.25)

11

4

like

0

dislike

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה סייר בשומרון יחד עם ראש המועצה האזורית יוסי דגן וקרא להחיל ריבונות על כל הישובים והמרחבים • אוחנה יצא נגד תוכנית הריבונות רק בגושי ההתיישבות ולא על כל השטח: "אם אין לנו זכות כאן, אין גם בת"א והרצליה" • דגן הדגיש: "תוכנית גושי ההתיישבות זה מדינת טרור בלב הארץ, ריבונות מלאה עכשיו"


יו"ר הכנסת ח"כ אמיר אוחנה (ליכוד), התארח היום (שני) בישוב פדואל בשומרון בביקור "במרפסת של המדינה", יחד עם ראש מועצה אזורית שומרון יוסי דגן. במהלך הביקור, הביע אוחנה את תמיכתו בהחלת ריבונות בכל שטחי איו"ש ולא רק בגושי ההתיישבות.

אוחנה אמר כי ויתור על שטחים תמורת שלום, מוביל למלחמה והסביר: "יש לנו זכות על כל הארץ, על כל השטח, לא רק גושי התיישבות. אם אין לנו זכות פה, אין לנו זכות בתל אביב והרצליה. הגענו לירושלים, לגבעות השומרון ויהודה, לכל חלקי ארץ ישראל כדי לעולם לא לעזוב אותם שוב".

maximize-image
images-count2+
יהודה ושומרון | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

עוד הוסיף: "אנחנו חיים במדינה לא קלה, עם הרבה אתגרים, אויבים וסכנות. מידי פעם אנשים מהרהרים בשאלה למה לא לגור באוגנדה או ארגנטינה, מקום אחר עם פחות אויבים? אלא שאנחנו מבינים שאין מקום על פני הגלובוס שהיה אפשר לאסוף אליו יהודים מהונגריה, מרוקו, פולין, תימן, רוסיה, אורוגוואי, עיראק, זולת ארץ ישראל. לשנה הבאה בירושלים נאמר לא רק על העיר, אלא כקונספט".

אוחנה הדגיש את חשיבות החלת הריבונות בשטחי איו"ש באומרו: "אנחנו צריכים עומק אסטרטגי, וזה מה שאנחנו מקבלים ביו"ש. עומק אסטרטגי שחיוני למדינה קטנה וצרה, צריך לזוכר שהשבעה באוקטובר קרה לא במעלה שומרון, עתניאל וברקן. הוא קרה בעוטף עזה, שטח שיש עליו ריבונות לכאורה והוא לא שנוי במחלוקת".

maximize-image
images-count2+
יהודה ושומרון | צילום: פלאש 90

לאחר מכן הוסיף כי "בשביל האויבים שלנו זה לא ברקן ומעלה שומרון, זה "מהים עד הנהר פלשתין תשוחרר". ואנחנו באווילות נתנו להם סיבות להבין שהם צודקים: אוסלו ב-93, ההתנתקות 2005. פיסה אחר פיסה אנחנו מוותרים על המעט שיש לנו כדי לקבל שלום ומקבלים שבעה באוקטובר, לא עוד".

ראש מועצת שומרון יוסי דגן הודה ליו"ר הכנסת על דבריו ואמר: "כאן, במרפסת של המדינה, מקבלים פרופורציות. רואים כאן מטוס נוחת בנתב"ג אחרי שעשה סיבוב מעל השומרון, כי אין לו מקום אחר להסתובב בו. לפני כמה חודשים, אמר לי ראש עיר שמאלני מגוש דן: "אתה חגורת המגן שלי, השכפ"ץ שלי". אחרי השבעה באוקטובר זה כ"כ ברור שצריך ריבונות מלאה, כמו שאמר יו"ר הכנסת אוחנה, ולא את הקשקוש של גושי ההתיישבות של השמאל".

maximize-image
images-count2+
יהודה ושומרון | צילום: סראיא דיאמנט, פלאש 90

דגן הוסיף: "תוכנית גושי ההתיישבות, בה הגושים צמודים לקו הירוק, היא למעשה מפה של מדינת טרור בלב הארץ. עלינו להחיל ריבונות מלאה בכל היישובים ובכל המרחבים הפתוחים, אין צורך להחיל על הכפרים ברשות הפלשתינית, כי יש להם כבר תעודת זהות של הרש"פ".

יוסי דגן סיכם את דבריו באומרו: "היישובים של השומרון שומרים על קיומה של מדינת ישראל, ולא רק בתאוריה. אם אין כאן יהודים יהיה משהו אחר. ההוכחה היא מה שקרה ברצועת עזה. יחד נביא ריבונות בע"ה".

עקבו אחרינו גם ב-Google News