המפכ"ל דני לוי והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נכנסו היום (שני) יחדיו למכללה לשוטרים, והציגו חזית אחידה למרות המתיחות החריפה ביניהם סביב סוגיית קידומי הקצינים.
במהלך הטקס המפכ"ל עלה לנאום והודה לשר בן גביר, תוך שהוא מתייחס ל"סכסוך" ביניהם: "בשבועיים האחרונים בעבודה אינטנסיבית קידמנו 170 נצ"מים". לוי הוסיף: "העבודה מרובה, אין שום סכסוך, אין שום דרמה. אנחנו ממליצים והשר חותם. זה לוקח זמן".
טקס הדרגות בוטל, טקס ראש השנה מתקיים
המשבר בין השניים הוביל לביטול טקס הענקת דרגות נצ"מ, שהיה אמור להיערך היום בבוקר. השר בן גביר סירב לחתום על קידומם של כמה קצינים, בהם עוזרו האישי של המפכ"ל, נצ"מ ארז קעטבי – החלטה שעוררה את זעמו של לוי.
על אף זאת, טקס ראש השנה במכללה מתקיים כרגיל. השניים צפויים לנאום בפני הסגל הבכיר ורבני המשטרה בהרמת הכוסית החגיגית, לצד ניסיון להקרין אחדות כלפי חוץ.

במשטרה מתארים כי המתיחות בין בן גביר ללוי נמשכת כבר חודשים, ומובילה לבלבול בשטח ולמסרים סותרים, בעיקר סביב ניהול ההפגנות. גורם בסביבת השר מסר כי ביטול טקס ההענקה הוא "סנקציה בעקבות התנהלות המפכ"ל", בעוד בסביבת לוי רואים בכך פגיעה ישירה באנשיו הקרובים.
