accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרזטוק
צילום: שאטרזטוק

אכלתם היום? כך שינוי אחד בשגרת הבוקר עשוי להאריך את חייכם

ציפורה סימן טוב

ציפורה סימן טוב

כב אלול ה'תשפה (15.09.25)

6

15

like

1

dislike

מחקר בינלאומי שנמשך שלושה עשורים עקב אחר אלפי אנשים ומצא קשר בין שעת אכילת ארוחת הבוקר לבין תמותה • החוקרים מצאו כי דחיית הארוחה הראשונה ביום נקשרה לסיכון מוגבר ולתוחלת חיים קצרה יותר, ייתכן בשל בעיות בריאותיות ואורח חיים המשפיעות על התזמון


רוצים להוסיף שנים לחייכם? מחקר חדש וענק, שעקב אחר אלפי אנשים במשך 30 שנה, חושף כי שינוי קטן בשגרת הבוקר שלכם עשוי להיות המפתח. הממצאים מצביעים על כך שעיתוי הארוחות, ובמיוחד ארוחת הבוקר, יכול להיות חשוב לא פחות ממה שאתם שמים בצלחת, ואף לאותת על מצבכם הבריאותי.

צוות חוקרים בינלאומי, בראשות ד"ר חסן דשתי מבית הספר לרפואה של הרווארד, ניתח נתונים של קרוב ל-3,000 מבוגרים ומצא קשר ישיר בין שעת האכילה לתמותה. על פי הממצאים, כל עיכוב של שעה אחת בזמן ארוחת הבוקר נקשר לסיכון מוגבר למוות.

maximize-image
images-count1+
צילום: שאטרסטוק

הנתונים הראו הבדל מובהק סטטיסטית: לאחר 10 שנות מעקב, שיעור ההישרדות בקרב אלו שאכלו בוקר מוקדם עמד על 89.5%, לעומת 86.7% בלבד בקרב אלו שדחו את הארוחה.

אז מדוע אכילה מאוחרת קשורה לחיים קצרים יותר? החוקרים מדגישים כי ייתכן שלא מדובר בקשר ישיר של סיבה ותוצאה, אלא בכך שדחיית ארוחת הבוקר משמשת כ"סמן" לבעיות בריאותיות אחרות. גורמים כמו דיכאון, עייפות, שינה לקויה, בעיות שיניים או שינויים באורח החיים כמו פרישה ומגורים לבד, נקשרו כולם לדחיית הארוחה הראשונה של היום.

maximize-image
images-count1+
חיתוך ירקות. צילום: Kittipong Udomsom, שאטרסטוק

הממצאים מעניקים משמעות חדשה לתחום ה"תזונה הכרונית", הבוחן כיצד תזמון הארוחות משפיע על השעון הביולוגי והבריאות הכללית. "התוצאות מוסיפות משקל לאמירה ש'ארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה ביותר ביום', במיוחד עבור מבוגרים", מסכם ד"ר דשתי בריאיון ל"פוקס ניוז". המסקנה המרכזית היא ששמירה על דפוסי אכילה עקביים ולוח זמנים קבוע לארוחות היא אסטרטגיה פשוטה שעשויה לתמוך בהזדקנות בריאה וארוכה יותר.

עקבו אחרינו גם ב-Google News