לאחר החלטת בג"ץ להטיל צו ביניים על הדחתה של היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, הגישו הלילה (ראשון) שר המשפטים יריב לוין ושר התפוצות עמיחי שיקלי את תגובתם בנושא כוונתם לפנות לוועדת גרוניס. תשובת השרים הוגשה לבית המשפט באיחור של כשבע שעות.
בתגובתם, טוענים השרים לחוסר חוקיות החלטת השופטים: "הוצאת הצווים היא בניגוד לדמוקרטיה, בניגוד לאינטרס הציבור ובניגוד לזכותה של הממשלה ובוחריה להליך הוגן". לאחר מכן, ציינו השרים כי החלטת השופטים מלמדת על שבר עמוק במערכת המשפט – "ישנו צורך דוחק בתיקון יסודי ועמוק".

למרות הדברים, הודיעו השרים בתגובתם כי הם מוכנים לדון בהצעת בג"ץ: "לנוכח הצורך הדחוף בפעולתו התקינה של מערך הייעוץ המשפטי לממשלה, ובפרט בעת מלחמה עצימה שבו שרויה המדינה, ולנוכח העובדה שעו"ד בהרב מיארה לא מקיימת יחסי עבודה כלל עם הממשלה וכל יום שעובר במצב זה גורם נזק כבד למדינה ולכלל אזרחיה".
אולם, לוין ושיקלי מבהירים כי נכונות הממשלה בעניין כרוכה בתנאים מסויימים: "ככל שהצעה זו תתגבש להצעה ברורה ושלמה שתבטיח את ביצוע הליך ההיוועצות באופן מהיר".

לטענת השרים כי אם המשמעות היא סיכול בפועל של סמכות הממשלה להדיח את היועמ"שית, הרי שלא מדובר בהצעה לפעול לפי הדין הקיים. "לעומת זאת", כתבו שיקלי ולוין, "אם מדובר בפעולה לפי עקרונות מתווה וועדת שמגר, הרי שהממשלה תהיה מוכנה לדון בהצעת בית המשפט לשינוי החלטתה וחזרה למתווה שמגר, כדי לצמצם מחלוקות בציבור ומהלכים חד צדדיים הדדיים בין רשויות השלטון בעיצומה של מלחמה".
לפי הצעת הפשרה, השרים מסכימים לפנות שוב לשרי המשפטים או היועצים המשפטיים הממשלתיים לשעבר שבסמכותם לדון בוועדה בעניין, אך ככל שהם יעמדו בסירובם – תדרש הבהרה כי "המתווה המקורי אינו מונע מהוועדה לפעול אף ללא נציג הממשלה".

התנאי השני, הוא הדרישה להשלים את הליך ההיוועצות בוועדה בתוך שבועיים מיום איוש נציג הכנסת בוועדה או ויתור הממשלה על איוש נציג הממשלה בוועדה: "זאת לנוכח הכורח לסיים בהקדם את המשבר התפקודי לטובת כלל אזרחי המדינה".
לבסוף, נכתב בתגובה כי בכל מקרה נדרשת הבהרה כי אם נציג אחד הגופים שאינם נבחרי ציבור יבחר לבצע "תרגיל התפטרות" תוך שימוש מובהק לרעה בהליך, הדבר יהווה את מיצוי תהליך ההיוועצות".

כזכור, לפני שבועיים בג"ץ ביטל את הדיון בנושא הדחת היועמ"שית, שהיה אמור להתקיים מספר ימים לאחר מכן, וזאת בשל החלטת הממשלה שלא להגיש תגובה מקדמית. בתוך כך, תשעת שופטי העליון שהיו אמורים לדון בתיק, קבעו כי לאור סירוב הממשלה, פסקו "צו על תנאי", לפיו הדחתה של בהרב-מיארה לא תכנס לתוקף.

הדיון בוטל – השופטים הוציאו צו על תנאי נגד פיטורי היועמ"שית
לטענת השופטים, ולפי כתב ההחלטה: "על פי הדין, הפעלת הסמכות לפיטורי בכירים בשירות הציבורי על ידי הממשלה או מי מחבריה, מחייבת היוועצות בוועדה הציבורית שהמלצתה היוותה חלק מהליך המינוי". במקרה זה, השופטים מכוונים לוועדה האחראית על מינוי היועמ"ש.
עוד נכתב בכתב ההחלטה כי השופטים פעלו "מתוך תקווה לייתר את הדיון בהתנגדות לצו על תנאי", ולכן השופט סולברג "המליץ" בסוף יולי לממשלה "לחזור למתווה סיום כהונתו של היועמ"ש". השופטים הדגישו כי ההמלצה ניתנה פה אחד על דעת כל חברי הרכב.
