accessibility-icon
share-icon
פליטים מג'באליה ומצפון הרצועה ברפיח | צילום: פלאש 90

תושב עזה לחדשות 14: "בורחים מהעיר - גם אם חמאס יהרגו אותנו"

עומרי חיים

עומרי חיים

כא אלול ה'תשפה (14.09.25)

11

25

like

2

dislike

פורסם בחדשות 14: עדות נדירה של תושב דיר אלבלח שמספר לנו על זרם עקירה המוני מהעיר עזה דרומה למרות ניסיונות חמאס למנוע זאת • במקביל, מתאם פעולות הממשלה בשטחים חושף: בכירי חמאס עצמם ביקשו להוציא את משפחותיהם מהרצועה למדינות שלישיות, ישראל סירבה


פורסם בחדשות 14: עדות מתוך רצועת עזה שופכת אור חדש על ממדי העקירה מהעיר עזה דרומה. תושב דיר אלבלח, שנידב את אדמותיו כדי לסייע לעקורים שמנסים לרדת לדרום הרצועה, מספר לחדשות 14 על "זרם לא נורמלי" של עזתים שנמלטים מעזה: "בעיר עזה נשארו בקושי 40 אחוז, 60 אחוז כבר הגיעו אלינו.

אנשים באים בכמויות, ערמות. הם אומרים – גם אם נמות, גם אם יהרגו אותנו – אנחנו יוצאים". לדבריו, חמאס ניסה בתחילה למנוע את תנועת התושבים דרומה, אך כעת כוח ההרתעה של הארגון התפורר: "אנשים רואים את המוות בעיניים, מהבניינים שנופלים, ולא מוכנים להישאר בעיר".

maximize-image
פליטים מג'באליה ומצפון הרצועה ברפיח | צילום: פלאש 90

במקביל, מתאם פעולות הממשלה בשטחים חשף כי בכירים בחמאס עצמם ביקשו להוציא את משפחותיהם מהרצועה למדינות שלישיות. בין המסורבים: השר בממשלת חמאס מחמד מדהון, משפחתו של אסמעיל אשקר – יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ומשפחתו של עלאא אלדין בטה – ראש ועדה ממשלתית. בנוסף נמסר כי חבר מועצת העיר עזה, אנואר עטאללה, כבר הצליח לעזוב לפני כשבועיים דרך ירדן למדינה שלישית יחד עם בני משפחתו.

עקבו אחרינו גם ב-Google News